Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW i3
BMW i3
BMW i3
BMW i3
43 Fotogalerie

BMW i3 definitivně končí, loučí se speciální edicí HomeRun

Mnichovská automobilka se loučí se svým výrazným městským elektromobilem, který odstartoval novou éru.

Elektromobilita se stala hlavním tématem především v posledních letech, sluší se však připomenout, že automobilka BMW založila svou čistě elektrickou divizi BMW i, původně program označovaný jako Program i, již v roce 2011. V roce 2013 pak automobilka zahájila výrobu kompaktního městského elektromobilu i3, která probíhala necelých devět let.

Nyní se však BMW s i3 definitivně končí, ovšem nikoliv v tichosti. Na oslavu modelu, který svým způsobem předběhl dobu, totiž mnichovská automobilka připravila speciální edici i3 HomeRun Edition, která bude vyrobena v počtu pouhých deseti kusů.

Jako jediné modely BMW i3 tak vozy z této edice poprvé (a naposledy) nabídnou laky z nabídky BMW Individual Frozen, konkrétně odstíny Frozen Dark Grey a Frozen Red II. Speciální vzhled navíc podtrhují speciální 20“ litá kola a prvky standardní výbavy, které byly jinak za příplatek.

Zákazníci tak již v základu dostanou například adaptivní světlomety, elektrické střešní okno nebo skla s úpravou zabraňující přehřívání kabiny. V interiéru nechybí kožené čalounění, prémiové audio Harman Kardon nebo navigace.

Video placeholder
BMW i3 - využití elektrické energie • bmw

Včetně deseti vozů z limitované edice HomeRun si tak BMW i3 může nakonec připsat rovných 250.000 prodaných kusů, což s ohledem na postavení a zacílení modelu není zas tak špatné. Ostatně na začátku byl model BMW i3 poměrně dost kontroverzní, přesto dokázal získat řadu ocenění jak od domácích, tak i zahraničních médií a institucí.

Automobilka nabídla pouze jednu generaci, neustále ji však zdokonalovala. Technici neustále vylepšovali pohonný systém, který se od skromného elektrického dojezdu a spalovacího motoru v roli prodlužovače dojezdu postupně dopracoval k velmi slušným parametrům.

Na konci výroby totiž baterie, která nezměnila svou velikost, nabízela již dvojnásobnou kapacitu 42,2 kWh, a pohonný systém pracoval ještě hospodárněji, díky čemuž BMW i3 slibovalo na jedno nabití dojezd až 307 kilometrů (dle WLTP). Kromě bezemisního pohonu nicméně BMW myslelo na ekologii i v dalších ohledech, což bylo patrné především na použité materiály jak v kabině, tak exteriéru.

Závod BMW v Lipsku, kde se BMW i3 vyrábělo, bude nadále sloužit k výrobě elektromobilů a jejich komponent. Ostatně již příští rok se zde očekává zahájení výroby nové generace modelu Mini Countryman s čistě elektrickým pohonným ústrojím.