BMW i3 definitivně končí, loučí se speciální edicí HomeRun
Mnichovská automobilka se loučí se svým výrazným městským elektromobilem, který odstartoval novou éru.
Elektromobilita se stala hlavním tématem především v posledních letech, sluší se však připomenout, že automobilka BMW založila svou čistě elektrickou divizi BMW i, původně program označovaný jako Program i, již v roce 2011. V roce 2013 pak automobilka zahájila výrobu kompaktního městského elektromobilu i3, která probíhala necelých devět let.
Nyní se však BMW s i3 definitivně končí, ovšem nikoliv v tichosti. Na oslavu modelu, který svým způsobem předběhl dobu, totiž mnichovská automobilka připravila speciální edici i3 HomeRun Edition, která bude vyrobena v počtu pouhých deseti kusů.
Jako jediné modely BMW i3 tak vozy z této edice poprvé (a naposledy) nabídnou laky z nabídky BMW Individual Frozen, konkrétně odstíny Frozen Dark Grey a Frozen Red II. Speciální vzhled navíc podtrhují speciální 20“ litá kola a prvky standardní výbavy, které byly jinak za příplatek.
Zákazníci tak již v základu dostanou například adaptivní světlomety, elektrické střešní okno nebo skla s úpravou zabraňující přehřívání kabiny. V interiéru nechybí kožené čalounění, prémiové audio Harman Kardon nebo navigace.

Včetně deseti vozů z limitované edice HomeRun si tak BMW i3 může nakonec připsat rovných 250.000 prodaných kusů, což s ohledem na postavení a zacílení modelu není zas tak špatné. Ostatně na začátku byl model BMW i3 poměrně dost kontroverzní, přesto dokázal získat řadu ocenění jak od domácích, tak i zahraničních médií a institucí.
Automobilka nabídla pouze jednu generaci, neustále ji však zdokonalovala. Technici neustále vylepšovali pohonný systém, který se od skromného elektrického dojezdu a spalovacího motoru v roli prodlužovače dojezdu postupně dopracoval k velmi slušným parametrům.
Na konci výroby totiž baterie, která nezměnila svou velikost, nabízela již dvojnásobnou kapacitu 42,2 kWh, a pohonný systém pracoval ještě hospodárněji, díky čemuž BMW i3 slibovalo na jedno nabití dojezd až 307 kilometrů (dle WLTP). Kromě bezemisního pohonu nicméně BMW myslelo na ekologii i v dalších ohledech, což bylo patrné především na použité materiály jak v kabině, tak exteriéru.
Závod BMW v Lipsku, kde se BMW i3 vyrábělo, bude nadále sloužit k výrobě elektromobilů a jejich komponent. Ostatně již příští rok se zde očekává zahájení výroby nové generace modelu Mini Countryman s čistě elektrickým pohonným ústrojím.