Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW iNext
BMW iNext
BMW i4
BMW i4
6 Fotogalerie

BMW hodlá šetřit. Zbaví se až poloviny nabízených verzí!

Mnichovská automobilka se připravuje na horší časy. Mimo jiné bude radikálně škrtat ve své nabídce.

Nadcházející roky nebudou pro automobilky vůbec jednoduchá. Musí se přizpůsobit nadcházejícím emisním normám, které budou ještě přísnější než dnes, což si vyžádá expanzi na poli elektromobilů a hybridů. A vývoj moderní techniky něco stojí, zvlášť když k tomu připočteme i nutné vylepšování různých elektronických pomocníků. Není tak divu, že výrobci hledají cesty, jak ušetřit, aby na to všechno měly dostatečný finanční polštář.

 

Nejnověji plány na šetření oznámila automobilka BMW, která chystá opravdu nevídané škrty. Ušetřit bude chtít i rozsáhlým omezením nabídky. „Na straně nabídky bude až 50 % naší aktuální nabídky motorizací ukončeno s tím, jak od roku 2021 přejdeme na flexibilní architekturu vozidel,“ oznámil předseda představenstva mnichovské automobilky Harald Krüger s tím, že se výrobce zaměří jen na ty varianty, které zákazníci chtějí nejvíce. To bohužel zřejmě bude znamenat konec dalších verzí s pohonem zadních kol a manuální převodovkou ve prospěch čtyřkolek a automatů.

 

V rámci těchto změn automobilka také ukončí výrobu modelu BMW 3 Gran Turismo, které se už nedočká nástupce. Liftback střední třídy s dlouhým rozvorem podle všeho skončí v průběhu roku 2020.

 

Mnichovský výrobce ale chce šetřit i jiným způsobem. Plánuje snížit složitost svých aut, Krüger ale jedním dechem dodává, že jen tam, kde to dává smysl. Také zkrátí vývojový proces nových modelů o třetinu. V tomto pohledu pomůže také digitalizace, rozsáhlejší využití simulací bude znamenat, že do roku 2024 se BMW obejde bez 2.500 nákladných prototypů.

 

Vedle toho bude firma hledat další partnerství. Nabízí se tak rozšíření spolupráce s konkurenčním Mercedesem, jak se v Německu spekuluje. „Využijeme významných synergií a efektivitu nepřímého nákupu,“ přiznává šéf automobilky. S Mercedesem (respektive koncernem Daimler) zatím BMW mimo jiné vyvíjí novou generaci autonomních systémů pro budoucí vozidla, která se ve vozech mnichovské značky objeví od roku 2024. S Toyotou zase BMW vyvíjí palivové články, firma totiž předvídá, že vodíková auta do budoucna doplní bateriová elektroauta. Každý typ pohonu má totiž oslovit jinou klientelu.

 

Tyto kroky mají znamenat, že už do roku 2022 automobilka ušetří více než 12 miliard eur, v přepočtu asi 309 miliard korun. Díky tomu má mít dostatek financí pro připravované projekty, do roku 2025 chce mít v nabídce alespoň 25 elektrifikovaných aut, z toho 12 čistě elektrických. Mezi nimi budou také SUV iX3, čtyřdveřové kupé i4 a technologická vlajková loď iNext. Navíc alespoň prozatím nehodlá propouštět, pracovní síla v prvním čtvrtletí zůstala na stejné úrovni jako před rokem, přesně tak, jak vedení slibovalo.