Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW řada 5
BMW řada 5
BMW řada 5
BMW řada 5
53 Fotogalerie

BMW eDrive směřuje k využití vodíku

Pohonný systém s vodíkovými palivovými články ukazuje budoucnost technologie BMW eDrive prostřednictvím prototypů na základech modelů 5 GT a i8.

Jednou z částí výzkumného a vývojového programu pohonných ústrojí je u BMW Group již více než třicet let používání vodíku jako zdroje energie. V roce 2006 bylo například představeno BMW Hydrogen 7, jehož zážehový motor spaloval vodík.

Před více než patnácti lety se mnichovská automobilka zabývala systémy využívajícími vodíkové palivové články a nyní v rámci BMW Innovation Days 2015 prezentuje své současné výsledky výzkumu a vývoje v této oblasti.

Demonstračním vozem je pro tento případ BMW řady 5 Gran Turismo, které ukazuje, jak tato technologie může fungovat spolu s charakterem a profilem značky.

Prototyp s dojezdem více než 500 km je vybaven elektromotorem o výkonu 180 kW (245 k) a potřebnou energii mu poskytují palivové články, které jsou výsledkem spolupráce BMW Group a Toyota Motor Corporation, zaměřené na vývoj FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle).

Vodík je v tomto BMW uchováván v nádrži umístěné mezi přední a zadní nápravou, kde jsou uloženy nádoby s průmyslovým standardem CGH2 700 bar. Samotný vodík je zmrazený a je patentovaným způsobem BMW Group uchováván pod tlakem 350 bar.

Druhým vozem s palivovými články, který BMW představuje prostřednictvím série oficiálních snímků je prototyp, který vychází z modelu i8 a je k testování používán od roku 2012. K pohonu tohoto vozu slouží elektromotor umístěný u zadní nápravy s výkonem okolo 147 kW (200 k).

Dohoda o strategické spolupráci mezi BMW Group a Toyota Motor Corporation byla podepsána v roce 2013 a představuje podnět pro další zintenzivnění vývoje technologie FCEV.

Cílem této spolupráce je do roku 2020 vyvinout schválené komponenty hnacích systémů s vodíkovými palivovými články. Úspěšné uvedení vozidel FCEV je závislé na

infrastruktuře na jednotlivých trzích.

Spolupráce obou partnerů má také za cíl vytvořit technologické standardy, které usnadní uvedení vozidel s vodíkovými palivovými články na trh a zvětšení jejich množství.