
BMW bude spolu s Volkswagenem budovat síť rychlonabíječek
Síť dobíjecích stanic pro elektromobily se asi nerozvíjí tak rychle, jak by si automobilky přály, proto se dva konkurenti rozhodli spojit síly při jejich budování. Volkswagen a BMW společně s firmou ChargePoint uzavřely dohodu, jejímž výsledkem má být vznik téměř stovky nových rychlodobíjecích stanic ChargePoint, určených jak pro elektromobily, tak plug-in hybridy.
Jedná se o aktivitu pouze ve Spojených státech amerických, konkrétně na jejich východním a západním pobřeží. Obě automobilky chtějí touto cestou více zpropagovat své modely e-Golf a i3, což by se mohlo příznivě projevit na prodejních číslech.
Ne, že by ChargePoint pomoc obou značek příliš potřeboval, už nyní provozuje v Severní Americe více než 20 tisíc dobíjecích stanic, jedná se spíše o morální podporu konkurentovi Tesly, která stále tvrdohlavě omítá sjednotit dobíjecí adaptéry a buduje dobíjecí síť pouze pro své vozy. Stanice ChargePoint jsou v tomto ohledu flexibilnější - sice pro změnu nejsou kompatibilní s Teslou, ale disponují nejen přípojkou SAE Combo, kterou využívají právě BMW i3 a e-Golf, ale i CHAdeMO, kterou disponuje třeba Nissan Leaf. Tyto rychlonabíjecí stanice nabijí německé elektromobily na přibližně 80 % kapacity za 20-30 minut.