BMW Alpina XB7 přijíždí s novým vzhledem a výkonem 621 koní
Známý úpravce vozů BMW, které ho nyní automobilka vlastní, přijíždí s vlastní verzí prémiového vlajkového SUV BMW Alpina XB7.
Nedlouho po premiéře modernizovaného BMW X7 představuje společnost Alpina, která je nyní součástí automobilky BMW, vlastní verzi modernizovaného vlajkového SUV. Design je stále kontroverzní, výkon je ovšem víc než působivý.
Nejvýraznější změna modernizovaného BMW Alpina XB7 se odehrála v oblasti přídě, která po vzoru BMW X7 dostala dělené světlomety. Jejich dolní hlavní segment je opět zatmaven a po vzoru M Sport paketu elegantně navazuje na tmavý boční dekor předního nárazníku.
Nechybí výrazná maska chladiče, která je opět podsvícena. V nižší části předního nárazníku pak vidíme lehce upravené dekory kolem nasávacího otvoru a nechybí ani nápis Alpina. Na boku pak vidíme tenkou linku s názvem úpravce, zatímco v podbězích je speciální kombinace kol a pneumatik.
Úpravce bohužel zveřejnil pouze jeden jediný snímek vozu, zachycující jeho přední levobok, který navíc působí pouze jako grafika. Je tedy otázkou, v jaké fázi se vlastně modernizovaná verze BMW Alpina XB7 nachází.

Pod kapotou vozu by se měl ukrývat 4,4litrový motor V8 s twin-turbo přeplňováním, který je doplněn o mild-hybridní asistenci a také dostal zcela nové svody, přispívající k lepší reakci turbodmychadel a zajímavějšímu zvukovému projevu.
Motor je naladěn na 457 kW (621 k) a 800 Nm točivého momentu, což je poměrně výrazný nárůst oproti sériovému BMW X7 s motorem V8, které nabízí nejvyšší výkon 390 kW. BMW Alpina XB7 tak slibuje zrychlení na 100 km/z ha 4,2 sekundy a maximální rychlost je až 290 km/h.
Podvozek je standardně vybaven vzduchovým odpružením a specificky naladěnými tlumiči. Při jízdě rychlostí pod 30 km/h se tak podvozek automaticky zvedá, aby mohl řidič snáze překonávat lehčí překážky. Naopak při jízdě vyšší rychlostí se podvozek s ohledem na lepší aerodynamiku více přibližuje zemi.
Jak už jsme zmínili, v podbězích je speciálně volená kombinaci disků a pneumatik, která začíná od 21“ litých disků Alpina Dynamic s run-flat high-performance pneumatikami. Zákazníci si ovšem mohou zvolit až 23“ disky Alpina Classic, obuté do pneumatik Pirelli.
Kabina modelu XB7 přebírá nové uspořádání z modernizovaného BMW X7, což znamená především nový infotainment s operačním systémem BMW OS8. Kromě toho však Alpina nabídne také vlastní prémiové čalounění. Nové BMW Alpina XB7 by se mělo objevit na evropských trzích zhruba v prosinci letošního roku, přičemž jeho cena by měla startovat od 170.500 eur, což je cca 4.163.000 Kč.