BMW a Mercedes zvažují spolupráci v oblasti elektrovozů. Výsledkem by mohlo být BMW i2
Novinka mnichovské značky by měla být obdobně velká jako dnešní i3, avšak citelně levnější, díky absenci karbonové karoserie.
Automobilky v dnešním složitém světě hledají různé možnosti, jakým způsobem ušetřit, což někdy ústí v opravdu nečekané spolupráce. Nově tak spolupracují odvěcí rivalové, BMW a Daimler (majitel značky Mercedes-Benz), a to nejen v oblasti nových služeb mobility, ale také ve vývoji autonomních systémů. A spolupráci by mohly ještě rozšířit.
Německá média s odvoláním na zdroje uvnitř automobilek tvrdí, že se v Mnichově a Stuttgartu uvažuje nad sdílením platforem. Na začátku roku se hovořilo nad společným využitím architektury pro kompaktní vozy, nejnovější zprávy ale naznačují společnou platformu pro elektromobily.
Automobily s elektrickým pohonem budou do budoucna klíčové, jejich vývoj je ale nákladný, a tak se nabízí společný vývoj jejich techniky, aby partneři ušetřili. Volkswagen už takhle zřejmě bude sdílet platformu MEB s Fordem, minimálně se o tom jedná.
Německá média přitom již spekulují o tom, jaký model by mohl být prvním výsledkem kooperace BMW a Daimleru. Bude to prý model označený BMW i2, který má přijet někdy kolem roku 2024.
Má jít o hatchback obdobně velký jako i3, avšak mnohem levnější. Nepoužije totiž drahý základ z karbonových vláken jako i3, ale konvenční (a tudíž levnější) materiály. Cenu pod 30.000 eur pak pomůžou snížit i baterie, které mají do doby příchodu vozu zlevnit. Dojezd má činit 300 kilometrů, což by u takto malého automobilu mělo zákazníkům stačit.
Daimler samozřejmě na stejné bázi postaví také vlastní model, přičemž dvojice má prý dohromady dosáhnout 500.000 prodaných kusů ročně. Pokud navíc projekt vyjde, firmy se prý nebudou bránit společnému vývoji ani dalších elektroaut. Tak jsme zvědavi, jak to dopadne, každopádně doufáme, že si taková díla zachovají svébytný charakter, ať už BMW, nebo Mercedesu.