Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW 6 GT
BMW 6 GT
BMW 6 GT
BMW 6 GT
51 Fotogalerie

BMW 6 GT má také po faceliftu. Ostřejší výraz doplňuje bohatá nabídka mildhybridů

Všechny čtyřválce a šestiválce v modernizované řadě 6 jsou nově mildhybridy. Změnil se i vzhled, po vzoru inovované řady 5.

BMW letos modernizuje svoje zástupce ve vyšší střední třídě. Společně s modernizovaným sedanem i kombíkem řady 5 představuje také odvozený liftback řady 6 Gran Turismo, kterou charakterizuje jako výjimečnou individualitu, kombinující sportovní schopnosti s pohodlím na dlouhých cestách. Prý byla navržena tak, aby byla schopna splnit nejrůznější požadavky "moderních náročných zákazníků". Přestože šestka není zrovna nejprodávanější model značky, více než 50.000 prodaných kusů stávající generace BMW považuje za úspěch.

Modernizace BMW 6 GT přichází po třech letech šestky na trhu a je poměrně zásadní. Inovovaný design navazuje na současný designový jazyk značky, což konkrétně znamená širší a opticky propojené ledvinky masky chladiče. Ty spolu s nově tvarovanými, nižšími světlomety (standardně Matrix LED, za příplatek s lasery) dodávají autu výraznější vizáž. Přepracován byl i zadní nárazník, který je jednodušší a vůz opticky rozšiřuje. Novinkou u M sportovního paketu je pak výrazný difusor ve spodní části.

Také uvnitř byly užity nejnovější prvky známé z novějších modelů BMW. Konkrétně to znamená nově navržené ovladače na středové konzole v leskle černém provedení. Kůží čalouněný volant je pak vybaven nově rozvrženými ovládacími tlačítky pro snadnější obsluhu zábavních funkcí, ale také asistenčních systémů.

Novinky pod kapotou navazují na soudobě představený facelift BMW řady 5. To znamená, že všechny čtyřválcové a šestiválcové jednotky se nově stávají mildhybridy. Technika se 48V startér-generátorem poskytuje vyšší výkon a zároveň snižuje spotřebu. Jak už to tak u tohoto typu pohonu bývá, vůz díky použití druhé baterie značně zvyšuje možnosti rekuperace brzdné energie. Ta je následně použita při akceleraci jako pomoc spalovacímu motoru, dodává totiž  výkon až 8 kW, navíc umožňuje spalovacímu motoru delší dobu pracovat v optimálních otáčkách pro snížení spotřeby.

Změny v motorovém prostoru 6 Gran Turismo se ale nezastavují jen u mildhybridního pohonu. Konstruktéři rovněž optimalizovali samotné spalovací motory. Ty benzinové se spoléhají na dvoukomorová turbodmychadla, přímé vstřikování s tlakem až 350 bar a plně variabilní rozvod s technologiemi Valvetronic a Double-Vanos. Vznětové agregáty zase využívají dvoustupňové přeplňování dvěma turbodmychadly (novinka pro 630d) a nejnovější generaci přímého vstřikování common-rail. Konkrétně u dvoulitrového čtyřválce 620d (140 kW) se objevuje vylepšená verze systému přímého vstřikování common-Rail s novými solenoidovými vstřikovači pracujícími s tlakem až 2500 bar. 

Všechny jednotky přitom spolupracují s osmistupňovým automatem. Všechny šestiválce lze pak vybavit pohonem všech kol, některé jej pak mají standardně.

Inovace se pak dotkly také asistenčních systémů, které se zase o krok blíže posunuly k automatizované jízdě. Nově šestka tak nyní umí na dálnici v koloně automaticky vytvořit záchranářskou uličku. Parkovací asistent zase nově dostal funkci couvacího asistenta, který dokáže po zastavení vycouvat trasu do vzdálenosti 50 m ve stejné trajektorii, v níž vůz přijel. BMW navíc slibuje jednodušší ovládání díky nově uspořádaným ovládacím tlačítkům na volantu.

Modernizované BMW řady 6 Gran Turismo vstoupí na trh v červenci 2020. České ceny začínají na částce 1.621.100 Kč za turbodiesel 620d. Jeho výroba bude nadále probíhat v německé továrně Dingolfing po boku řady 7 a řady 8.