Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW 5 GT: Hbitý mamut (Roadlook TV)

BMW 5 GT: Hbitý mamut (Roadlook TV) Zdroj: acz

BMW 5 GT: Hbitý mamut (Roadlook TV)

Všichni se těšili na uhlazenou klasiku, ale v BMW zase dostal někdo nápad spojit dohromady nespojitelné. A tak vzniklo cosi podivného s označením 5 GT. A my jsme tuhle podivnost postavili vedle zmiňované klasiky.

Ještě před deseti lety by podobná šílenost vyvedená v barvách BMW zvedla vlnu nevole a vyhnala do ulic možná stejný počet lidí jako vynucené řecké reformy. Dnes ale nad tím lidé mávnou rukou. No jo, nový bavorák. Obrovské ledviny, agresivní světla, masivní nárazníky a divný zadek. Něco mezi MPV, SUV a sportovním kupé, které napadlo hejno vos a soustředilo svou palebnou sílu právě na zadnici.

Kufr á la Superb, v něčem malinko dotaženější, v něčem naopak hloupější, téměř dokonalý luxusní interiér a taková spousta elektroniky, že může i Datart s Euronicsem dohromady závidět. Zapomeňte na jednoduchá auta, v nichž celá tíha zodpovědnosti spočívá na řidiči a jeho schopnostech. V téhle třídě se řidič mění na pasivního vykonavatele vůle auta a jeho elektronických systémů.

V tomto testu ovšem nebudeme filozofovat o tom, kam se BMW i celý automobilový průmysl ubírá (nebo možná jenom malinko), budeme hlavně srovnávat nové BMW 530d GT se starší klasikou BMW 5 E60. Zajímají nás zejména zmíněné elektronické systém, styl jízdy a celkové vyznění auta. No a začneme jedním vynuceným přiznáním.