BMW 3 facelift oficiálně: Zážehový tříválec 318i má 100 kW
Současné BMW 3 jsme poprvé testovali na začátku roku 2012, vzhledem ke stále se zkracujícím životním cyklům však již po třech letech přichází výraznější facelift. Po stránce vnějšího designu se jedná pouze o vyhlazení stávajících a z našeho pohledu velmi úspěšných linií. Volitelně můžete mít zcela nové diodové přední světlomety a vzadu najdeme dynamičtěji provedení zadní svítilny. Také u nich byly uplatněny diody, jak jsme ale za poslední roky zvyklí, světelný podpis nedovolí záměnu s modelem jiné značky.
Uvnitř je na první pohled ještě měně změn, BMW však v tiskové zprávě vyzdvihuje hlavně použití nových materiálů. Ani současná podoba „trojky“ na tom není špatně, facelift však má ještě více umocnit luxusní charakter. Novinkou je zdokonalený navigační systém, který se dokáže „učit“. Doslova to znamená, že pokud řidič několikrát zadá jinou trasu, než mu systém nabízí, pro příště ji použije bez nutnosti zásahu řidiče. Poprvé v segmentu luxusních vozů střední třídy registrujeme možnost přenosu dat prostřednictvím 4G LTE.
Kámen na kameni však nezůstal v kategorii pohonných jednotek. Zatímco v současné době je základem zážehových motorů čtyřválcová šestnáctistovka 16i o výkonu 100 kW, nově si budeme muset vystačit pouze s tříválcovou patnáctistovkou. Nese označení 18i, má výkon 100 kW, točivý moment 220 N.m, a v průměru by neměla spolykat více než 5,5 l/100 km, tedy o tři desetiny litru méně než aktuálně prodávaný a stejně silný čtyřválec. BMW udává, že jsou motory verzí 320i, 330i (nahrazuje agregát 28i) a 340i zcela nové a v modernizované „trojce" slaví premiéru.
BMW 3 - technická data zážehových motorů | ||||
Verze | 318i | 320i | 330i | 340i |
Zdvihový objem [cm3] | 1499 | 1998 | 1998 | 2998 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 100/4400 | 135/5000 | 185/5200 | 240/5500 |
Točivý moment [N.m/min] | 220/1250 | 290/1350 | 350/1450 | 450/1380 |
Převodovka | 6M(8A) | 6M(8A) | 6M(8A) | 6M(8A) |
Maximální rychlost [km/h] | 210 | 235 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8.9(9.1) | 7.2(7.3) | 5.9(5.8) | 5.2(5.1) |
Kombinovaná spotřeba[l/100 km] | 5.5(5.4) | 5.9(5.8) | 6.5(5.8) | 7.7(6.8) |
Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku |
Jedním z hlavních hesel při vývoji modernizovaného BMW 3 byla hospodárnost, čemuž odpovídá i nabídka nejúspornějších variant. Největší vznětový šetřílek nese označení 320d EfficientDynamics, a navzdory výkonu 120 kW si průměrně vystačí se 4,1 l/100 km. V příštím roce se však hranice posunou ještě dál – plug-in hybrid 330e s kombinovaným výkonem 185 kW prý umí i 2,1 l/100 km.
Modernizované BMW 3 se dostane do prodeje v druhé polovině letošního roku, přičemž v nabídce nebudou chybět ani verze s pohonem všech kol. Systém xDrive si budete moci pořídit k turbomotorům 20i, 30i, 40i, a turbodieselům 18d, 20d, 30d a 35d. Pro poslední jmenovaný motor vlastně jiná možnost ani neexistuje.
BMW 3 - technická data vznětových motorů | |||||||
Verze | 316d | 318d | 320d | 320d ED | 325d | 330d | 335d* |
Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 1995 | 1995 | 1995 | 1995 | 2993 | 2993 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 85/4000 | 110/4000 | 140/4000 | 120/4000 | 160/4400 | 190/4000 | 230/4400 |
Točivý moment [N.m/min] | 270/1250 | 320/1500 | 400/1750 | 400/1750 | 450/1500 | 560/1500 | 630/1500 |
Převodovka | 6M(8A) | 6M(8A) | 6M(8A) | 6M(8A) | 6M(8A) | 8A | 8A |
Maximální rychlost [km/h] | 205(204) | 215(212) | 235(230) | 230(225) | 245 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10.7(10.6) | 8.6(8.4) | 7.3(7.2) | 7.9(7.8) | 6.8(6.6) | 5.6 | 4.8 |
Kombinovaná spotřeba[l/100 km] | 4.3 | 4.4 | 4.4 | 4.3(4.1) | 5.0(4.8) | 5.0 | 5.5 |
Údaje v závorách platí pro automatickou převodovku, *pro 335d je standardem pohon 4x4 |