Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW 128ti
BMW 128ti
BMW 128ti
BMW 128ti
44 Fotogalerie

BMW 128ti vstupuje na český trh. Mnichovský konkurent Golfu GTI stojí přes milion

Nejsilnější verze jedničkové řady s pohonem jedné nápravy se jmenuje BMW 128ti a je poháněna benzinovým dvoulitrem o výkonu 195 kW.

BMW rozšiřuje nabídku kompaktního hatchbacku řady 1 o nové provedení 128ti vyplňující mezeru mezi „běžnou variantou“ 120i a vrcholným provedením M135i xDrive. Novinka cílená na hot hatche mainstreamových značek jako Volkswagen Golf GTI nebo Ford Focus ST krátce po odhalení prozradila svoji českou cenu. BMW 128ti stojí 1.051.700 korun.

Mezeru mezi 120i a M135i xDrive tak verze poháněná dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 195 kW kombinovaným s osmistupňovým automatem a pohonem předních kol vyplňuje nejen svoji silou a charakterem, ale také cenou. Zatímco za „obyčejné“ 120i naladěné na 131 kW dáte 812.500 korun, vrcholné M135i xDrive o výkonu 225 kW, osmistupňovým automatem, pohonem obou náprav a úpravami od divize BMW M přijde na 1.203.800 korun.

Cenovka pak nikoliv překvapivě překonává konkurenci z řad mainstreamových hot hatchů. Třeba Volkswagen Golf GTI v aktuální generaci stojí s DSG 892.900 korun. Takový Ford Focus ST pak s automatem pořídíte za 878.900 korun. Modernizovaný Hyundai i30 N nově dostupný i s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou pak zatím českou cenu nemá.

Prémiová konkurence navíc obdobný typ hatchbacku nenabízí, Mercedes-Benz A 250 4Matic je se 165 kW výrazně slabší, Mercedes-AMG A 35 4Matic zase svými 225 kW konkuruje už M135i xDrive. Podobně je nastavena i nabídka Audi A3/S3. BMW 128ti se tak svým způsobem dá považovat za třídu samu pro sebe.

Oproti běžným variantám řady 1 se pak novinka neliší jen silným motorem, ale také výbavou. V základu je navíc specifické čalounění interiéru, automatická klimatizace, diodové světlomety, sportovní přední sedadla, přední a zadní parkovací čidla nebo tempomat. Nechybí ani 18palcová kola, M aerodynamický paket zdobený kontrastními detaily (červenými, nebo černými podle laku karoserie) nebo M bezpečnostní pásy s charakteristickým modro-červeným páskem. Specificky naladěný M podvozek má pak sníženou světlost o 10 mm a tužší pružiny i tlumiče.

Video placeholder
BMW 128ti • BMW

BMW 128ti je poháněno přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem, který je podladěnou formou motoru z M135i xDrive. Má 195 kW a 400 N.m a jeho sílu posílá osmistupňová automatická převodovka výhradně na přední kola. Manuál k dispozici není. Dále nechybí ani speciálně nastavené řízení a především samosvorný diferenciál Torsen pro lepší agilitu a trakci. Lepší brzdné schopnosti zase zajišťuje M sportovní brzdová soustava s 360mm kotouči vpředu, respektive 300mm vzadu.

BMW 128ti – srovnání s konkurencí
ModelBMW 128tiFord Focus STVolkswagen Golf GTI
Zdvihový objem [cm3]199822611984
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]195/4750-6500206/5500 (6000)180/5000-6500
Točivý moment [N.m/min] 400/1750-4500420/3000-4000(415/3000)370/1600-4300
Převodovka8A6M (7A)6M (7DS)
Max. rychlost [km/h]250250 (250)? (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,15,7 (5,7)? (6,3)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,18,2 (7,9)6,9 (6,5)
Základní cena [Kč]1.051.700818.900 (878.900)838.900 (898.900)