Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW 1 s pohonem předních kol v roce 2018

BMW 1 s pohonem předních kol v roce 2018 Zdroj: acz

BMW 1 s pohonem předních kol v roce 2018

BMW hodlá pokračovat v rozšiřování nabídky modelů s předním pohonem a nabídne jej i v nové generaci řady 1.

Nejmenší model automobilky BMW v podobě řady 1 dorazil ve své první generaci v roce 2004 jako nástupce 3 Compact. Druhá generace s klasickou koncepcí s podélně uloženými motory vpředu a pohonem zadních kol nastoupila v roce 2011.

Třetí generace se máme dočkat v roce 2018 a podle britského Auto Express přinese ve srovnání se svými předchůdci celou řadu zásadních změn v technice i designu.

Největší změnou bude přechod na platformu UKL 1, používanou vozy Mini a také BMW 2 Active Tourer. Přechod na tuto platformu bude samozřejmě znamenat opuštění klasické koncepce ve prospěch předního pohonu.

Řadou fanoušků značky BMW je tato změna vnímána jako nevhodná, ale již v roce 2010 mnichovská automobilka zjistila, že téměř 80 % řidičů vozů řady 1 si myslí, že jsou vybaveny pohonem předních kol. Strach o ztrátu zábavných jízdních vlastností vozů s pohonem zadních kol přitom samotné BMW dokázalo překonat již dávno díky modelům značky Mini, vznikajícím pod dohledem německé automobilky.

Nové BMW řady 1 s pohonem předních kol má být tedy i s pohonem předních kol vhodným vozem pro řidiče, toužící po zábavě za volantem. Navíc má ve srovnání se současnou generací nabídnout prostornější interiér i zavazadelník, na čemž má mít výrazný podíl absence rozměrného středového tunelu mezi sedadly a také rozvor, který bude větší než 2567 mm současného pětidveřového Mini, stojícího na platformě UKL 1.

Dalším pozitivem předního pohonu má být nižší hmotnost. Jen díky odstranění hřídele mířící k zadní nápravě má být ušetřeno okolo 30 kg. K dalším úsporám na hmotnosti má dojít díky hojnému využití hliníku v konstrukci karoserie.

Paleta pohonných jednotek nové generace řady 1 má být podobná jako u Mini a mají ji tvořit především přeplňované tříválce a čtyřválce s objemy od 1,5 do 2,0 l. Vrcholnou verzí se má stát model se slavným označením M1, u nějž má být použit pohon všech kol a přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem okolo 268 kW.

Paleta karosářských verzí má zahrnovat tří i pětidveřový hatchback a novinkou se má stát stylový čtyřdveřový sedan, jehož vznik je do jisté míry ovlivněn úspěchem Mercedes-Benzu CLA a nástupem Audi A3 Sedan.