
BMW 1: Chystá se sedan s předním pohonem
Mnichovským, pravda, v tomto směru trochu ujel vlak. Audi představilo kompaktní sedan ve třetí generaci A3, trojcípá hvězda má řadu CLA. Na menší „bavorák“ s klasickou stupňovitou zádí si ale musíme pěkně počkat, přijde až za čtyři roky. A navíc nebude mít poháněnou zadní nápravu, nýbrž stejně jako zmíněná konkurence přední. Časy se mění...
Serveru Automotive News Europe to prozradil nejmenovaný zdroj přímo z automobilky. „NES je nedílnou součástí našich růstových plánů. Bude důležitým pilířem v rámci budoucí série 1, a to zejména ve Spojených státech a Číně. Tam jsou prodeje malých čtyřdveřových sedanů dražších značek na vzestupu,“ sdělil doslova. Ano, čtyřdveřový model se zatím značí kódem NES (New Entry-level Sedan) a jeho pozice je jasná - bude součástí příští generace řady 1. Dosud nejmenším sedanem automobilky s modrobílým logem byla a je série 3. Klasické interní značení, které už bude začínat písmenem G, však jedničkový čtyřdveřák dosud nedostal.
Základním stavebním kamenem budoucího modelu je platforma UKL (Unter Klasse), kterou jako první představí už letos v listopadu v Los Angeles nové Mini. Přední pohon tedy představuje standard, BMW však s největší pravděpodobností dostane i čtyřkolku. Již teď jsou jasné napříč uložené řadové tří- a čtyřválce s přímým vstřikem a turbodmychadlem, jak na benzín, tak na naftu. Není vyloučen ani plug-in hybrid s benzinoelektrickým pohonem.
Výroba sedanu BMW 1 začne v roce 2017 a má předcházet všem ostatním karosářským variantám včetně hatchbacků. O místě produkce není známo oficiálně vůbec nic. Kromě Německa a Číny se spekuluje i o Brazílii.