Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Aznom Palladium
Aznom Palladium
Aznom Palladium
Aznom Palladium
76 Fotogalerie

Aznom Palladium na nových fotkách. Opulentní terénní limuzína vypadá pořád šíleně

Italská společnost Aznom Automotive odhaluje unikátní Palladium na nových fotografiích. Unikátní „limuzínu do terénu“ si tak můžete prohlédnout opravdu ze všech stran.

Aznom Automotive je malá italská firma zabývající se individuální úpravou aut na míru. Její nejnovější dílo je přitom opravdu speciální. Jmenuje se Palladium a je to jakýsi SUV-sedan na bázi pick-upu Ram 1500. Po oficiálním odhalení se opulentní vůz představuje na dalších fotografiích.

Už při oficiálním debutu Palladium vzbudil šokující reakce, což nyní zveřejněné fotografie z reálného prostředí jen dále potvrdí. Palladium totiž nevypadá snad jako nic z aktuální nabídky zavedených výrobců. Prezentuje se jako limuzína do terénu, jedná se tedy o jakousi alternativu k Rolls-Roycu Cullinan, což vedle luxusního interiéru zdůrazňuje také opulentní zevnějšek.

Příď definuje obdélníková maska s vertikálními (samozřejmě osvětlenými) lamelami orámovaná zdobným rámem navazujícím na světlomety. Záď naopak sází na netradiční ozdobení zadního čela a nízká koncová světla protažená přes celou šíři karoserie.

Interiér sází na ty nejluxusnější materiály. Samotná koncepce s obřím, vertikálně orientovaným dotykovým displejem multimediálního systému nicméně potvrzuje, že Palladium není vlastní konstrukce, ale že za základ slouží Ram 1500.

Technika pod kapotou však byla v lecčems upravena. O pohon se stará 5,7litrový vidlicový osmiválec z americké dílny, doplňují ho však dvě turbodmychadla BorgWarner. Navíc tu jsou i jiné písty a ventily, stejně jako vyvažovací hřídel nebo výkonnější vstřikování paliva. Přepracován byl také výfukový systém.

Výsledkem těchto úprav je výkon 522 kW a točivý moment 950 N.m, který se prostřednictvím upraveného osmistupňového automatu přenáší na všechna čtyři kola. Opulentní masu přitom tato síla dovede rozpohybovat z 0-100 km/h za 4,5 sekundy. Maximální rychlost však činí „jen“ 210 km/h, na čemž se nepochybně podepisuje aerodynamika dlažební kostky.

Jiný je také podvozek. Palladium sedí o 30 mm blíže k silnici než výchozí auto, specifické jsou také tlumiče. Hlavně tu jsou ale brzdiče Brembo, s ventilovanými 408mm kotouči a šestipístkovými třmeny vpředu, respektive 380mm kotouči a čtyřpístkovými třmeny vzadu.

Cena zatím nebyla oznámena, Aznom nicméně oznámil, že má v plánu postavit jen 10 exemplářů tohoto vozu. Vzhledu se sice vysmívat můžete, na cílových odbytištích, jako je Střední východ, Čína, Rusko nebo USA, ale tvůrcům zájemci jistě utrhají ruce.