Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota Supra
Toyota Supra
Toyota Supra
Toyota Supra
18 Fotogalerie

Autosalon Ženeva 2019 živě: Konečně jsme seděli v nové Toyotě Supra

Japonský sporťáček už má jen minimum tajemství, přesto jsme v něm dnes na ženevském výstavišti seděli vůbec poprvé.

Po celé řadě špionážních fotek či vábících siluet od Toyoty jsme se konečně dočkali. Pátá generace Supry se v lednu oficiálně představila na autosalonu v Detroitu a jen o pár týdnů později už se s ní mohou na ženevském výstavišti seznámit i Evropané. Tuto příležitost jsme využili, abychom si nové vydání japonského sporťáku prohlédli naživo.

Toyota zachovala přízeň nastolené designové filozofii a auto zvenčí vypadá moderně a futuristicky jako většina ostatních produktů značky. Sporťáček je už na první pohled opravdu kompaktní a nízký, což je příslib precizních jízdních vlastností.

O exteriéru už toho bylo napsáno hodně, my jsme se tedy ihned vrhli do kabiny. Když za sebou zavřete dveře s bezrámovými okny, cítíte se uvnitř tak nějak příjemně utiskovaně, až to skoro připomíná závodní kokpit. Volant a veškeré ovládací prvky máte okamžitě při ruce, což je řidičsky velice přívětivé. Potěší i relativně nízko uložená přístrojová deska, takže i přes úzké přední sklo máte slušný výhled ven. Nepřekáží ani 8,8“ obrazovka infotainmentu.

Jak už bylo řečeno nesčetněkrát, kabina nezapře, že vůz vznikal ve spolupráci s německou automobilkou BMW. Poznáte to hlavně díky celé plejádě fyzických tlačítek a ovladačů, které jsou shodné s bavorskými výrobky. Nejvíce je to znát uprostřed přístrojové desky a na středové konzole – shodný je panel pro nastavování klimatizace, otočný ovladač infotainmentu či volič samočinné převodovky.

Ve srovnání s modelem GT86 nenabízí Supra druhou řadu sedaček. Vzadu v menším sporťáku jsem jednou pár desítek kilometrů absolvoval a byť to byl na nouzové lavici docela očistec, byl jsem tenkrát rád, že nemusím jít domů pěšky.

Supra byla vystavena v šedé a červené barvě. Hlavně červená verze je opravdu pohledná a ještě více vyniknou futuristické tvary karoserie, jako třeba zapuštěný spoiler vzadu či otvory pro přívody vzduchu, které jsou ovšem falešné.

Ještě připomeňme, že nová generace Supry dorazí k prvním zákazníkům koncem léta tohoto roku. Vzniká ve Štýrském Hradci v Rakousku a za první rok má k zákazníkům zamířit prvních 900 kusů. České zastoupení zatím odhalilo jen cenu šestiválce, která činí 1,8 milionu korun.