Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Honda E Prototype
Honda E Prototype
Honda E Prototype
Honda E Prototype
17 Fotogalerie

Autosalon Ženeva 2019 živě: Honda E Prototype je naživo neméně roztomilá

Fenomén elektrického pohonu neopomíjí ani Honda. Elektriku však nabídne tam, kde to podle nás dává smysl. A ještě její auto vypadá k světu!

Japonská automobilka Honda představila už v roce 2017 koncept Urban EV, roztomilou vizi městského elektromobilu. Na ni pozvolna navazuje E Prototype, jenž se krátce před startem ženevského autosalonu ukázal na oficiálních snímcích. A my si jej teď na výstavišti poprvé prohlédli naživo.

Auto je to opravdu krásné a osobně ve mně evokuje golfy první a druhé generace. Maličká karoserie ozdobená kulatými světlomety a celkově velmi roztomilým vzhledem, to jsou první dojmy. Ve srovnání s úvodní verzí konceptu je tato už mnohem více podobná sériovému provedení, což potvrzuje i druhý pár dveří.

Dostala konvenční interiér s dvouramenným volantem, čistým vzhledem a digitální obrazovkou přes celou přístrojovou desku. Dovnitř jsme se posadit nemohli a kvůli zatmaveným okénkům nebylo vidět do druhé řady, hodnocení prostornosti a sedaček si tedy necháme na později.

 

Video placeholder
Autosalon Ženeva 2019 živě: Honda E Prototype je naživo neméně roztomilá • Honda

 

Zvenčí retro vzhled doprovází prvky moderních automobilů, tedy kamerky namísto zpětných zrcátek či zapuštěné kliky dveří. Obraz z kamer se nepromítá ve výplních dveří, jako je tomu třeba u elektrického SUV Audi e-tron, ale v zaoblených krajích přístrojové desky. Koncept dostává taktéž bezrámová okénka dveří.

Uprostřed kapoty nalezneme zakomponovanou nabíječku, díky čemuž k ní prý bude ideální přístup ze všech stran vozu. Jen připomeňme, že má jít opravdu o městské elektroauto, dojezd má tedy činit nějakých 200 kilometrů a díky rychlému nabíjení se na 80 % kapacity dostanete za půlhodinku.

Technickým základem bude zcela nová platforma speciálně vyvinutá pro tento elektromobil. Honda společně s kompaktními rozměry slibuje i dynamické jízdní vlastnosti, kterým sekunduje pohon zadních kol. Zdá se, že se tedy můžeme těšit na opravdu zajímavé auto.