Autonomní Mercedesy budou na dálnicích rychlejší. Jejich limit se zvýší až na 95 km/h
Po chystaném vylepšení už přitom Mercedes vyhlíží budoucnost, kde budou jeho modely autonomně cestovat po dálnicích ještě rychleji.
Mercedes neustále pracuje na zvyšování schopností svých systémů částečné autonomní jízdy, které by potenciálně v budoucnu mohly vést k plně autonomnímu řízení. Současný systém Drive Pilot, který umožňuje automatizované řízení vozu v hustém provozu na dálnici, tak chystá uvést v nové verzi. Zatímco nyní mohou řidiči přenechat řízení v rukách systému do rychlosti 60 km/h, nejnovější varianta posune rychlostní limit až na 95 km/h.

Nutno ovšem podotknout, že schopnější aktualizovanou formu Drive Pilotu se hodlá Mercedes zavést nejprve pouze v Německu. Právě u sousedů byl totiž v roce 2022 tento systém automatizované jízdy úrovně 3 v dosavadní formě poprvé nabízen po schválení tamním úřadem pro silniční provoz. Minulý rok pak splnil Mercedes legislativní požadavky k používání systému také v USA, přesněji na dálnicích států Nevada a Kalifornie.
Automobilka nicméně teprve očekává, že variantu systému s posunutým rychlostním limitem schválí německé úřady do konce letošního roku, přičemž integraci do svých vozů chce spustit začátkem roku 2025. Drive Pilot je nyní volitelně dostupnou výbavou u limuzíny třídy S a elektromobilu EQS. Aktualizovanou verzi chce Mercedes zajistit dosavadním majitelům vozů s tímto systémem zdarma skrze over-the-air (OTA) aktualizaci.
Drive Pilot lze používat za určitých podmínek v plynulém provozu v pravém jízdním pruhu dálnice, kdy auto sleduje vozidlo jedoucí před ním – tedy například v hustém provozu a dopravních zácpách. Po aktivaci systém kompletně přebírá řízení vozu a řidič tak může sundat ruce z volantu a věnovat se jiným aktivitám – Mercedes přímo zmiňuje třeba surfování na internetu nebo streamování filmu – dokud není vyzván k opětovnému převzetí řízení. K udržování automatizované jízdy a reagování na okolní provoz používá Mercedes soubor kamer, radarů, senzorů, satelitních dat a také LiDARu.
S pokračujícím vývojem a posunování možností po stránce legislativy automobilka věří, že do budoucna nabídne ještě vyšší rychlostní limity pro funkce automatizované jízdy. Do konce tohoto desetiletí chce doma v Německu nabídnout částečně autonomní jízdu rychlostí až 130 km/h.