Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Opel Grandland Electric
Opel Grandland Electric
Opel Grandland Electric
Opel Grandland Electric
229 Fotogalerie

Automobilové novinky pro rok 2025: Škoda, Porsche, VW, Tesla a další

Ondřej Šámal

V závěrečném dílu si představíme, co si pro nás chystá nejen mladoboleslavská automobilka, ale také třeba Tesla, jejíž fanoušci očekávají hlavně jeden model.

Třetí, a poslední vydání automobilových novinek na letošní rok se zaměří nejen na Škodovku, která představí inovované elektrické SUV Enyaq a naplno rozjede prodeje menšího elroqu. 

Ve výběru totiž nechybějí ani dvě ze tří největších francouzských značek, Porsche, Volvo, jež loni zazářilo díky elektrickému EX30, ale i trápící se Volkswagen a suverénní Toyota.

Opel

Německý Opel postupně asimiluje francouzskou techniku bývalého PSA. Prim bude v roce hrát především nové SUV Grandland, sourozenec Peugeotů 3008 a 5008 a dalších sesterských modelů. Očekávat teoreticky můžeme modernizaci kompaktního Opelu Astra, který má zase blízko k Peugeotu 308.

Portfolio Opelu je díky generační obměně z poslední doby jedno z nejmladších na trhu. Výjimkou jsou pouze užitkové modely, ty v roce 2024 prošly faceliftem, takže mají před sebou ještě několik dalších let.

Peugeot

Francouzská automobilka patří mezi ty, které si většinu munice vystřílely v roce 2024. Dvojice SUV 3008 a 5008 patřila mezi nejvýznamnější přírůstky za uplynulý rok. Rok 2025 proto bude ve znamení doplňování portfolia. U elektrických variant se proto dočkáme většího akumulátoru s kapacitou 96,9 kWh, zajímavější jsou ovšem očekávané čtyřkolky e-3008 a e-3008. Ty dostanou zadní elektromotor, přičemž systémový výkon má dosáhnout 240 kilowattů.

Na elektřinu začne jezdit také crossover Peugeot 408, který dosud nabízel pouze spalovací motor a plug-in hybrid. Vůz dostane stejně výkonný elektromotor (157 kW) jako výše zmíněný sourozenci, ovšem menší baterii. Místo 73 pouze 58,2 kilowatthodin.

Porsche

Největší světový výrobce sportovních aut stejně jako drtivá většina ostatních automobilek počítá s čistě elektrickou budoucností. Proto své dva nejmenší modely Boxster a Cayman v nové generaci uvede pouze s elektrickým pohonem. Oba vozy se premiéry dočkají právě v roce 2025, byť v průběhu jejich vývoje docházelo k problémům.

Porsche Boxster a Cayman využijí platformu PPE, kterou dostalo sesterské SUV Macan a Audi Q6 a A6 e-tron. Počítat tedy můžeme s 800V dobíjecí architekturou umožňující výkon zhruba 270 kW. K dispozici budou zadokolky i čtyřkolky, přičemž výkon dosáhne minimálně 500 koní.

Významnější roli bude nepochybně hrát nová generace bestselleru v podobě Porsche Cayenne. Klíčové SUV pro značku z Zuffenhausenu nedaleko Stuttgartu bude nabízen se spalovacími motory, jako plug-in hybrid i čistý elektromobil, jemuž taktéž nebude chybět 800V dobíjení. Dobrou zprávou je, že osmiválec z nabídky nezmizí. Zůstane ovšem pouze v některých verzích.

Video placeholder
Porsche Macan Turbo • Porsche

Renault

Automobilka s kosočtvercem ve znaku šlape do elektromobility jako divá. Po Renaultu 5 E-Tech se dočkáme také modelu 4 E-Tech s totožnou technikou, avšak o něco vyšší karoserií. Také v tomhle případě se design inspiroval prvním Renaultem 4.

Větší Megane E-Tech v roce 2025 čeká modernizace, která design přední části sjednotí s ostatními renaulty. Se spodní světelnou linkou tudíž bude konec. Totéž velmi pravděpodobně čeká také SUV Austral, potažmo Espace. I tyto dva renaulty jsou navrženy ještě podle starého vzoru, sjednocení se zbytkem nabídky se jim proto nevyhne.

Seat

Budoucnost Seatu je ve hvězdách. Skončí? Nebo se z něj stane výrobce levných aut? To se zatím úplně neví. Zatímco sesterská Cupra Leon prošla poměrně výrazným faceliftem, Seat Leon dostal jen minimální změny.

Po konci SUV Tarraco a chystaném odchodu Seatu Ateca bude nabídka bez doplnění poměrně chudá a stará. O novinkách Seatu na rok 2025 zatím nejsou bližší informace, proto raději nebudu tolik spekulovat.

Subaru

Japonská automobilka na rozdíl od ostatních nemá v úmyslu příliš růst. Také proto dodávky na evropský trh nejsou tak vysoké, jaké by mohly být. Výrobní kapacity Subaru zkrátka nejsou nafukovací a automobilka je nechce úplně předimenzovat.

Rok 2025 bude v Evropě především ve znamení nové generace USV Forester, které zatím nabízí pouze atmosférický plochý dvoulitr s malým elektromotorem s 12,3 kilowatty, který má ovšem pouze 100 kilowattů. Ze zámoří ovšem přicházejí zprávy o výkonnějším klasickém hybridu, na kterém spolupracovali kolegové z Toyoty.

Dočkat bychom se měli také zmodernizovaného elektrického SUV Solterra, dvojčete Toyoty bZ4X, kterému se úplně nedaří.

Suzuki

Také Suzuki najíždí na elektrickou vlnu. První vlaštovkou je crossover e Vitara, o něco starší dvojče Toyoty Urban Cruiser. Na délku měří 4,28 metru, k dispozici budou předokolky i čtyřkolka s dvěma elektromotory a systémovým výkonem 135 kilowattů.

Zatímco základ se 106 kilowatty má pouze 49kWh baterii, výkonnější předokolka se 128 kW a zmíněné provedení se 135 kW mají 61 kilowatthodin.

Škoda

Rok 2025 se u Škodovky ponese především v rytmu elektřiny. Hlavní hvězdou bude kompaktní SUV Elroq, v podstatě zkrácená varianta staršího enyaqu. Vstupní model do světa lokálně čisté mobility aktuálně startuje na 799 tisících a míří do relativně řídce obsazeného segmentu. Elroq má proto potenciál navázat na zmíněnou Škodu Enyaq a stát se jedním z nejprodávanějších elektrických aut v Evropě.

Větší elektrické SUV z Boleslavi se v roce 2025 čeká změna v podobě faceliftu. Ten přinese především novou příď ve stylu aktuálního stylistického jazyka Modern Solid, poprvé předvedeném právě na menší Škodě Elroq.

Tesla

Americký výrobce elektromobilů bude mít na svědomí jednu z nejočekávanějších novinek roku 2025. Tesla Model Y, nejprodávanější automobil světa roku 2023, totiž konečně projde modernizací. Osvěžené provedení s přídomkem Juniper dostane přední světlomety po vzoru technicky spřízněného Modelu 3, luxusnější a kvalitnější interiér, přepracovaný podvozek s komfortnějším naladěním a další potřebné novinky.

Video placeholder
Tesla Cybertruck v Česku • Auto.cz

Také se mluví o novém vstupním modelu s číslem 2, který by mohl startovat okolo 600 tisíc korun. V případě Tesly, jejíž nejvýraznější tváří je nevyzpytatelný Elon Musk, ovšem člověk nikdy úplně neví.

Toyota

Největší automobilka světa se na rozdíl například od koncernu Volkswagen nebojí experimentovat a přicházet s modely s nízkým prodejním potenciálem, avšak velkým marketingovým zásahem. Jedním takových aut bude i menší sourozenec Toyoty Land Cruiser. Detaily okolo této novinky jsou zatím v mlze.

Novinkou bude též zmíněná Toyota Urban Cruiser, elektrický crossover vycházející ze stejného základu jako Suzuki e Vitara. Očekává se též facelift Corolly Cross, který přinese třeba sportovně laděnou variantu GR Sport.

Tajemstvím je také nová generace Toyoty RAV4, jednoho z nejprodávanějších SUV světa. Očekávat ovšem můžeme sebevědomější design a primárně hybridní pohon. A taktéž se pořádně rozjede prodej sedanu Camry. Snad i Evropa se pak dočká nového SUV Highlander, které si zde našlo poměrně velkou základnu fanoušků.

Volkswagen

Volkswagen má před sebou obrovské výzvy v podobě váznoucích prodejů elektromobilů, vysokých výrobních nákladů v Německu, nízkých marží, problémů v Číně a střetů s odboráři, přesto na trhu s novinkami bude poměrně aktivní.

Důležitým přírůstkem bude malý elektromobil ID.2, který dostane konvenční design a cenovku okolo 600 tisíc korun. Podobu SUV Tayron, které vyplní mezeru mezi Volkswageny Tiguan a Touareg, už známe. Sourozenec Škody Kodiaq odveze až sedm cestujících a nabídne osvědčené motory.

Video placeholder
Transporter PanAmericana • Volkswagen

Velmi zásadní bude druhá generace crossoveru T-Roc, jednoho z nejprodávanějších volkswagenů posledních let, která přejde z techniky golfu sedmé generace na tu aktuální.

Ve spolupráci s Fordem vyvinutá řada Transporter přiváží velmi pestrou škálu pohonů včetně dieselů, plug-in hybridu i čistého elektromobilu.

Volvo

Prodloužení života Volva XC90 je jednou z hlavních novinek roku 2024 i toho následujícího. Bestseller se dočkal atraktivnějšího zevnějšku a osvěžené techniky. Neméně důležité bude také elektrické EX60, alternativa k běžnému XC60. Soupeř budoucího BMW iX3 či Tesly Y má dostat vyspělé bezpečnostní asistenty včetně lidaru a 800V dobíjecí architekturu.

Na elektřinu pojede také nová vlajková loď. Sedan ES90 bude konkurovat Audi A6 e-tron, BMW i5 a Mercedesu EQE. Technika bude velmi podobná té v SUV EX90.