
Auta na Facebooku: Která značka je nejoblíbenější?
Obchodní úspěch automobilek je snadno měřitelný, jejich image se už vyčísluje hůře. Na pomoc si ale můžeme vzít třeba počty fanoušků na Facebooku.
Množství příznivců totiž odráží především dvě věci: jaká je ochota uživatelů přihlásit se k dané značce (tedy přeneseně reputace značky) a také schopnost firmy pracovat se svými příznivci. Tady jde hlavně o to, nabídnout zajímavý obsah a pravidelné aktualizace.
Důkazem toho, jak si automobilky uvědomují důležitost Facebooku, je fakt, že oficiální stránku pro fanoušky mají prakticky všechny. Výjimek je jen několik – třeba Bugatti nebo Wiesmann.
Nejúspěšnější v celosvětovém měřítku je BMW. Určitě nepřekvapí druhé místo Ferrari, ani další pořadí – Mercedes, Audi, Porsche a Lamborghini. Že po úspěch není nutné vyrábět drahá nebo přímo nedostupná auta, dokazuje osmý Jeep.
Pro vysoký počet fanoušků je stále rozhodující obliba v Americe, kde žije velká část uživatelů Facebooku. Korejské a japonské značky jsou díky tomu ve výhodě před mnoha evropskými, které nepůsobí celosvětově (Opel, Peugeot, Renault).
I v této skupině ale najdeme zajímavý výsledek – česká Škoda v počtu fanoušků předstihla Fiat, Opel i Renault.
Automobilky na Facebooku - celosvětový žebříček | ||
Poř. | značka | počet fanoušků |
1 | BMW | 9 423 288 |
2 | FERRARI | 7 745 985 |
3 | MERCEDES-BENZ | 6 847 878 |
4 | AUDI | 4 976 878 |
5 | PORSCHE | 3 482 613 |
6 | LAMBORGHINI | 3 103 369 |
7 | MINI | 2 879 399 |
8 | JEEP | 2 470 656 |
9 | HONDA | 1 959 014 |
10 | HYUNDAI | 1 888 091 |
11 | KIA | 1 778 939 |
12 | ASTON MARTIN | 1 539 370 |
13 | FORD | 1 426 243 |
14 | JAGUAR | 1 220 000 |
15 | LEXUS | 1 172 226 |
16 | CHEVROLET | 1 072 159 |
17 | CADILLAC | 1 069 854 |
18 | TOYOTA | 818 057 |
19 | NISSAN | 754 399 |
20 | PEUGEOT | 542 769 |
21 | MAZDA | 525 296 |
22 | CITROËN | 450 678 |
23 | MASERATI | 390 143 |
24 | VOLVO | 374 677 |
25 | ROLLS-ROYCE | 372 225 |
26 | INFINITI | 369 854 |
27 | ALFA ROMEO | 339 847 |
28 | LAND ROVER | 330 816 |
29 | VOLKSWAGEN | 316 508 |
30 | MITSUBISHI | 291 270 |
31 | SMART | 274 364 |
32 | ŠKODA | 271 207 |
33 | FIAT | 260 767 |
34 | OPEL | 220 198 |
35 | BENTLEY | 212 551 |
36 | ABARTH | 201 560 |
37 | RENAULT | 191 697 |
38 | SUBARU | 96 344 |
39 | LANCIA | 94 761 |
40 | BUGATTI | 90 341 |
41 | SUZUKI | 83 338 |
42 | MAYBACH | 62 560 |
43 | SEAT | 61 842 |
44 | DACIA | 22 102 |
45 | LOTUS | 18 574 |
46 | FISKER | 8 454 |
47 | WIESMANN | 6 955 |
48 | ALPINA | 3 209 |
49 | MORGAN | 3 008 |
Když se zaměříme na české stránky, je situace značně odlišná. Některé značky ani nemají český profil, resp. není k dohledání (a to dokonce i Porsche, Honda nebo Toyota), jiné doslova živoří. Dobrým příkladem je Ferrari s pouhými 82 fanoušky.
Vede opět BMW, následuje však Peugeot. České zastoupení značek z čelních příček dokáže s Facebookem dobře pracovat, na desítky tisíc počítají v českých podmínkách své fanoušky na Facebooku jen ty nejlepší firmy.
Naopak se nedaří třeba Fiatu (154 fanoušků), Chevroletu (238 fanoušků) nebo zatím i Volvu (175 fanoušků), které ale svůj facebookový profil v češtině spustilo teprve nedávno. Na spodních příčkách se společně s Ferrari krčí i Lamborghini a Aston Martin – v celosvětovém pořadí jedny z nejúspěšnějších značek.
Automobilky na Facebooku - český žebříček | ||
Poř. | značka | počet fanoušků |
1 | BMW | 54 344 |
2 | PEUGEOT | 41 468 |
3 | VOLKSWAGEN | 24 110 |
4 | FORD | 23 362 |
5 | HYUNDAI | 16 580 |
6 | AUDI | 16 503 |
7 | MINI | 10 946 |
8 | KIA | 9 977 |
9 | MERCEDES-BENZ | 6 217 |
10 | SUBARU | 5 496 |
11 | MAZDA | 4 552 |
12 | ŠKODA | 4 477 |
13 | CITROËN | 4 143 |
14 | OPEL | 3 829 |
15 | MITSUBISHI | 2 667 |
16 | ALFA ROMEO | 1 401 |
17 | SEAT | 1 379 |
18 | NISSAN | 711 |
19 | LOTUS | 561 |
20 | JAGUAR | 490 |
21 | ASTON MARTIN | 459 |
22 | LANCIA | 341 |
23 | LAMBORGHINI | 256 |
24 | CHEVROLET | 238 |
25 | VOLVO | 175 |
26 | FIAT | 154 |
27 | MASERATI | 129 |
28 | ROLLS-ROYCE | 94 |
29 | ABARTH | 92 |
30 | FERRARI | 82 |
31 | MORGAN | 25 |