Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi V8
Audi V8
Audi V8
Audi V8
75 Fotogalerie

Audi z roku 1990 za dva miliony? Luxusní sedan ohromí stavem i nájezdem

Audi V8 je možná trochu pozapomenuté auto, v historii značky ovšem současně patří mezi její nejdůležitější modely.

Audi V8 se vyrábělo poměrně krátce, pouze v letech 1988 až 1993, bylo ovšem prvním pokusem německé automobilky o vstup do nejvyšší ligy. Velký luxusní sedan tak vlastně vyšlapával cestu úspěšnému modelu A8, který se dnes vyrábí už ve 4. generaci.

V8 však drží také další zajímavá prvenství v rámci značky. Jde o první Audi s vidlicovým osmiválcem a také o první vůz se čtyřmi kruhy ve znaku, který spojil pohon všech kol s automatickou převodovkou.

Reprezentativní sedan se začal prodávat s 3,6litrovou V8 o výkonu 184 kW, v roce 1991 přibyla verze s osmiválcem o objemu 4,2 litru a výkonem 206 kW. Celkem podle dostupných informací vzniklo asi 21 tisíc exemplářů modelu V8.

A právě jeden velice zajímavý se objevil v nabídce jistého nizozemského prodejce. Upoutá už jeho cena. Bílý sedan je totiž k mání za 74.950 eur, což jsou podle současného kurzu více než dva miliony korun.

Audi V8 se přitom dá vcelku snadno koupit už za méně než 17 tisíc eur, tedy pod 470 tisíc korun. Tak co je na tomhle kusu zvláštního, že se jeho cena nebezpečně blíží částce, za níž můžete mít fungl novou A8 (u nás startuje na 2.539.900 Kč)?

Především stav. Sedan je totiž mimořádně zachovalý, vlastně je to v podstatě nové auto, které dosud najezdilo jen 218 kilometrů. Přitom hledá už třetího majitele. Ten první, v Belgii, s V8 však urazil jen 157 km, současný, automobilový sběratel, vlastnící Audi od roku 2016, přidal pouze 61 km.

Také je vidět, že o vůz bylo dobře postaráno. Interiér s koženým čalouněním a dřevěnými dekory vypadá jako nový. Ve výbavě pak najdeme prvky jako tempomat, vyhřívaná přední i zadní sedadla, automatickou klimatizaci či střešní okno. Jestli ale koukáme správně, tak chybí rádio.

Pod kapotou je vzhledem k roku výroby slabší z nabízených osmiválců, spojený je se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. V tomto provedení sedan akceleruje z klidu na stovku za 9,9 sekundy a jede až 232 km/h.