Audi ukázalo úžasný koncept RS 6 GTO. Oslavuje 40 let pohonu quattro
Audi letos slaví 40. narozeniny pohonu všech kol quattro. Výročí připomíná také úžasně vypadajícím konceptem RS 6 GTO.
Studie, která vychází ze současného modelu RS 6 Avant, vzdává poctu původnímu závodnímu speciálu Audi 90 quattro IMSA GTO, který v roce 1989 s Hansem-Joachimem Stuckem bodoval na amerických závodních okruzích.
Tamní šampionát cestovních vozů sice Audi nevyhrálo, ale stalo se tak proto, že se jeho vývoj protáhl a auto nestihlo první dva závody sezony.

Inspirace agresivně vyhlížejícím speciálem z konce 80. let je u nového konceptu patrná, přestože jde o kombík. Samozřejmě nechybí livrej v tradičních barvách, o patřičně sportovní vzhled se pak starají prvky jako "rozšklebený" nárazník s otvory pro přívod vzduchu, netradiční kola, zadní spoiler nebo výfuk vyvedený do stran.
Uvnitř najdeme klasickou závodní kabinu, která je částečně odstrojená a minimalistická. Nechybí klec, závodní skořepiny či šestibodové bezpečnostní pásy. Z kombíku také zmizela zadní sedadla.
O technice bohužel nic nevíme, ale vzhledem k tomu, že s největší pravděpodobností zůstane u jediného postaveného konceptu, to vlastně ani není moc důležité.
Pro zajímavost, vzorové Audi 90 quattro IMSA GTO poháněl 2,2litrový přeplňovaný pětiválec o výkonu 530 kW. Závoďák uměl na stovku zrychlit za 3,1 sekundy a jel až 310 km/h.
