Audi TTS na českém trhu: Coupé za 1.273.300,- Kč, Roadster je o 100,-Kč dražší
Model TTS je nejvyšší verzí řady TT. Jeho přeplňovaný motor 2,0 TFSI je podobný tomu, který pohání hatchback S3. Proti běžné verzi se 147 kW má TTS turbodmychadlo s větším průměrem (plnící tlak až 1,2 bar), odlišné časování ventilů, silnější pístní čepy a ojnice. Dále byl vyztužen blok motoru, hlava válců je vyrobena z odolnější slitiny a vstřikovače dopravující benzin přímo do válců mají větší průměr. Výsledkem úprav je konečný výkon rovných 200 kW při 6000 ot./min.
Na výběr je karoserie Coupé a Roadster, cenový rozdíl mezi nimi je v řádu stokorun. Obě jsou buď se šestistupňovou manuální převodovkou nebo dvouspojkovou převodovkou S-tronic. Standardem je pohon všech kol quattro. Srdcem systému je vícelamelová mezinápravová spojka Haldex, která nyní pracuje rychleji než kdykoliv před tím, díky novému tlakovému zásobníku.
Dále má TTS adaptivní tlumiče Audi magnetic ride, které umožňují zvolit standardní nebo sportovní nastavení podvozku. Exteriér je vylepšen o xenonová světla Plus se světelnými diodami pro denní svícení, nárazníky v designu S, zadní s šedým difuzorem, a kryty zpětných zrcátek s hliníkovým povrchem. Na víku zavazadlového prostoru se nachází spoiler, který se automaticky vysune při rychlosti nad 120 km/h.
Výbava v interiéru zahrnuje sportovní sedadla s vyhříváním, čalouněná v kombinaci Alcantara/kůže Nappa, tříramenný sportovní volant, kůží obšitý a se zploštěním v dolní části. Vozy s převodovkou S-tronic mají navíc řazení páčkami pod volantem. Palubní deska má dekor z broušeného hliníku a rozšířený paket hliníkových doplňků interiéru. Dále je TTS vybaven automatickou klimatizací, rádiem, ESP a čtyřmi airbagy.
Seznam příplatkové výbavy zahrnuje například tempomat (7 tisíc Kč), zadní parkovací senzory (10 tisíc Kč) nebo navigační systém s rozhraním MMI (za 29 tisíc Kč s CD mechanikou nebo za 92 tisíc Kč s DVD). V nabídce je také možnost skořepinových sedadel Audi exclusive čalouněných kůží Nappa za 78 tisíc Kč.
Audi TTS na českém trhu | ||
Motor | 2,0 TFSI Coupé | 2,0 TFSI Roadster |
Zdvihový objem [cm3] | 1984 | 1984 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 200/6000 | 200/6000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 350/2500-5000 | 350/2500-5000 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,4 (5,2) | 5,6 (5,4) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,0 (7,9) | 8,2 (8,0) |
Cena [Kč] | 1.273.300,- (1.333.000,-) | 1.273.400,- (1.333.200,-) |
Údaje v závorkách platí pro převodovku S-tronic. Ceny jsou orientační a byly vypočítány kurzem 25 Kč/Euro, skutečná cena je přepočítána podle denního kurzu.