Audi TT se připomíná. Přichází přiostřené TTS competition plus
Ostřejší varianta Audi TTS se spoléhá na vyladěný benzinový dvoulitr s 235 kW. Pořídíte ho jako kupé i roadster.
Audi TT je už sice nedílnou součástí nabídky čtyř kruhů, když je nabízeno již od roku 1998, současná třetí generace z roku 2014 ale moc neprorazila. Minimálně na českém trhu se prodá jen pár kousků ročně. A ani v rámci Evropy to s loňskými 11.079 registrovanými kusy není žádná velká sláva. Možná i proto se vůz nyní připomíná, když přichází v přiostřené formě TTS competition plus.
Ta zdůrazňuje sportovní střih výchozího modelu. TTS competition plus má tak standardně červeně lakované brzdové třmeny, 20palcová desetipaprsková kola v černém zbarvení nebo několik černých detailů na karoserii, jako jsou třeba čtyři kruhy vpředu i vzadu. Barvu karoserie pak lze vybírat ze čtyř odstínů, k dispozici jsou šedá chronos, bílá glacier, červená tango a modrá turbo.
Výbava pak mimo jiné zahrnuje diodové světlomety, digitální přístrojový štít s 12,3" displejem nebo specifické čalounění. Nappa kůže je zde kombinovaná s kontrastním prošíváním a dalšími kontrastními detaily. Nechybí ani obložení v karbonovém designu nebo hlavice volicí páky čalouněná alcantarou.
Klíčovou novinku Audi TTS competition plus najdeme pod kapotou. Tam totiž bije přeplňovaný benzinový čtyřválec vyladěný na 235 kW a 400 N.m. To je o 10 kW více než u dosavadního TTS, které však nyní rovněž posílilo na tuto hodnotu. Standardem jsou přitom nejen sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic a pohon všech kol, ale rovněž magnetoreologické tlumiče.
Vyšší výkon má být přitom znatelný hlavně z hlediska vyššího elánu. Parametry totiž zůstávají shodné jako u dosavadního TTS. Kupé tak z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,5 sekundy (roadster za 4,8 sekundy), maximální rychlost je nadále elektronicky omezena na 250 km/h.
Kdo by pak preferoval spíše elegantnější vzhled, může si pro TT a TTS nově objednat i balíček bronze selection. Jak název napovídá, jeho doménou jsou detaily v bronzové barvě. Konkrétně se jedná o obložení středového panelu nebo výdechů ventilace, stejně jako 20palcová kola.
Audi TTS competition plus se minimálně na domácím německém trhu začne prodávat ještě letos, první dodávky jsou naplánovány na začátek roku 2021. Na jaře příštího roku pak odstartují dodávky stylového paketu bronze selection. Může přitom jít o jednu z posledních novinek aktuální generace, do budoucna se očekává, že TT nahradí elektromobil.
