Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi S8
Audi S8
Audi S8
Audi S8
12 Fotogalerie

Audi S8: Hlava rodiny ingolstadtských modelů S dostane motor 4,0 TFSI (382 kW, 650 Nm)

Nová generace Audi S8 se už nebude spoléhat na atmosférický desetiválec 5,2 V10 FSI.

Audi krátce po zveřejnění bližších informací k výkonům sériového provedení A8 Hybrid odhaluje podobu i výkonu modelu S8, stojícího na opačném konci nabídky modelové řady A8.

Nová generace Audi S8 se již nebude spoléhat na atmosférický desetiválec 5,2 V10 FSI s výkonem 331 kW (450 k) a točivým momentem 540 Nm. Podobně jako modely S6, S6 Avant a A7 Sportback sází na nový dvojicí turbodmychadel přeplňovaný osmiválec 4,0 TFSI. Na rozdíl od nich ale nabídne výrazně vyšší výkon 382 kW (520 k) a točivý moment 650 Nm dostupný od 1700 do 5500 min-1.

I v případě S8 je tento nový motor vybaven systém vypínání poloviny válců pro snížení spotřeby paliva. Samozřejmostí je start-stop systém a rekuperace kinetické energie. Standardem pro S8 bude osmistupňová převodovka tiptronic a stálý pohon všech kol quattro se samosvorným středovým diferenciálem a sportovním diferenciálem na zadní nápravě.

Audi S8 je vybaveno adaptivním sportovním vzduchovým podvozkem, umožňujícím měnit tuhost odpružení i světlou výšku ve třech stupních. Součástí standardní výbavy je i systém Audi drive select, který nabízí pět režimů nastavení – comfort, auto, dynamic, individual a efficiency.

Ve standardním provedení se bude S8 pohybovat na kolech 9J x 20 obutých do pneumatik o rozměrech 265/40 R20. V nabídce výbavy na přání bude celkem pět dalších druhů kol, z nichž čtyři jsou 21palcové. Brzdový systém využívá kotouče s vnitřním chlazením o průměru 400 mm vpředu a 365 mm vzadu. Matné černé třmeny nesou vpředu i vzadu logo S8. K dispozici budou i karbon keramické brzdové kotouče snižující hmotnost o 5 kg. Jejich třmeny budou v antracitové šedé barvě. Součástí ESP je i sportovní program.

Audi S8 má stejně jako příbuzné modely S6, S6 Avant a S7 Sportback maximální rychlost omezenu na 250 km/h. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 4,2 s (předchozí generace – 5,1 s). Spotřeba paliva je u velkého sedanu o hmotnosti 1975 kg podle automobilky v kombinovaném cyklu 10,2 litru benzinu na 100 km, což je o 23 % nižší spotřeba než u předchozí S8, u které bylo uváděno 13,2 l na 100 km.

Úpravy designu exteriéru Audi S8 jsou oproti modelům A8 pouze decentní. Maska chladiče je platinově šedá s osmi dvojitými chromovanými vodorovnými příčkami. Lehce pozměněn je design spodní části nárazníku, nové jsou nástavce prahů a spodní díl zadního nárazníku s difuzorem a výřezy pro čtveřici koncovek výfukového systému. Na vnějších klikách dveří jsou proužky z hliníků a leštěný hliník je i krytech vnějších zpětných zrcátek. Na přídi i zádi je označení S8 a na bocích V8T.

Interiér nabídne kožené čalounění, doplňky z leštěného hliníků, kožený sportovní multifunkční volant a elektricky stavitelná sportovní sedadla. Samozřejmostí je infotainmentový systém MMI plus. Novinkou ve výbavě modelové řady A8 je parkovací systém s čtveřicí kamer. Ty sledují okolí vozu v okruhu 360° a jejich obraz se promítá na monitor systému MMI plus. Audio systém Bang & Olufsen Advanced Sound System se pyšní devatenácti reproduktory a výkonem 1400 Wattů.

Na trh dorazí Audi S8 na jaře roku 2012.