
Audi RS4 Avant řádí na Ringu. Zvuk má sice nevýrazný, ale podívaná je to slušná
Z „velké trojky“ německých automobilek ve složení Audi, BMW a Mercedes-Benz si ve střední třídě udrželo osmiválcový motor pouze nové „Céčko“. BMW M3 jej už předloni nahradilo přeplňovaným řadovým šestiválcem, a jak oficiálně víme už od druhé poloviny minulého roku, Audi RS4 vsadí na vidlicový šestiválec. Inu, nedá se nic dělat…
Pokud pátráte po původu motoru, najdete jej už v novém Audi S4. V „er-esu“ však posílí z 260 kW někam ke 360 kilowattům, aby se dotáhnul na konkurenční osmiválec Mercedesu-AMG C 63 (má 375 kW). Minulá generace RS4 měla pod kapotou atmosférickou osmiválcovou „čtyři-dvojku“, díky systému E-Lader by ale měla být momentová křivka novinky velice podobná.
Nové Audi RS4 by mohlo dorazit ještě v letošním roce a vedle obligátní verze Avant dostane také verzi sedan. Podle videa zveřejněného na Youtube se stále pilně testuje, a přestože zvuk motoru nebude tak výrazný a pronikavý jako u osmiválcového předchůdce, síla autu očividně nechybí. Testovací řidič s ním musí jet neskutečnou pilu, protože v jednom místě je vidět náznak driftu všemi čtyřmi koly.