Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi RS4 Avant řádí na Ringu. Zvuk má sice nevýrazný, ale podívaná je to slušná

Audi RS4 Avant řádí na Ringu. Zvuk má sice nevýrazný, ale podívaná je to slušná Zdroj: acz

Audi RS4 Avant řádí na Ringu. Zvuk má sice nevýrazný, ale podívaná je to slušná

Nová generace nejostřejší Audi střední třídy by se mohla objevit již v letošním roce. Pod kapotou sice bude mít jenom šestiválec, na rychlosti by se to ale negativně projevit nemělo.

Z „velké trojky“ německých automobilek ve složení Audi, BMW a Mercedes-Benz si ve střední třídě udrželo osmiválcový motor pouze nové „Céčko“. BMW M3 jej už předloni nahradilo přeplňovaným řadovým šestiválcem, a jak oficiálně víme už od druhé poloviny minulého roku, Audi RS4 vsadí na vidlicový šestiválec. Inu, nedá se nic dělat…

Pokud pátráte po původu motoru, najdete jej už v novém Audi S4. V „er-esu“ však posílí z 260 kW někam ke 360 kilowattům, aby se dotáhnul na konkurenční osmiválec Mercedesu-AMG C 63 (má 375 kW). Minulá generace RS4 měla pod kapotou atmosférickou osmiválcovou „čtyři-dvojku“, díky systému E-Lader by ale měla být momentová křivka novinky velice podobná.

Nové Audi RS4 by mohlo dorazit ještě v letošním roce a vedle obligátní verze Avant dostane také verzi sedan. Podle videa zveřejněného na Youtube se stále pilně testuje, a přestože zvuk motoru nebude tak výrazný a pronikavý jako u osmiválcového předchůdce, síla autu očividně nechybí. Testovací řidič s ním musí jet neskutečnou pilu, protože v jednom místě je vidět náznak driftu všemi čtyřmi koly.