Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi RS 7 Sportback
Audi RS 7 Sportback
Audi RS 7 Sportback
Audi RS 7 Sportback
75 Fotogalerie

Audi RS 7 Sportback se s osmiválcem vydává ve stopách nového RS 6 Avant

Letošní rok je u Audi ve znamení sportovních novinek řad S a RS. Jednou z nich je i nová generace RS 7 Sportback.

Audi ještě do konce letošního roku chystá představení šesti sportovních novinek s písmeny RS v názvu. Prvním odhaleným z této šestice se stal model RS 6 Avant a v jeho stopách se vydává nová generace RS 7 Sportback, kterou automobilka se čtyřmi spojenými kruhy ve znaku odhaluje v souvislosti s autosalonem ve Frankfurtu nad Mohanem.

Audi RS 7 Sportback i ve své druhé generaci stojí na základech modelu A7 Sportback, ale na první pohled je jasné, že z něj skutečně jen vychází. Automobilka uvádí, že prakticky jen zachovává jeho siluetu a oficiální materiály upozorňují především na šířku 1950 mm v oblasti předních blatníků, což je o 40 mm více ve srovnání s výchozím A7 Sportback.  

Agresivní vizáž vozu s celkovou délkou 5009 mm pak vedle designu karoserie umocňuje i snížení světlé výšky o 20 mm oproti výchozímu A7 Sportback a standardní 21palcová kola s pneumatikami o rozměrech 275/35 ZR21, která mohou být na přání nahrazena 22palcovými koly s pneumatikami o rozměrech 285/30 ZR22.

 

Brzdový systém, ukrývající se za koly využívá standardně ocelové vrtané kotouče o průměru 420 mm vpředu a 370 mm, které však mohou uvolnit místo karbon-keramickým kotoučům o průměru 440 mm a 370 mm, snižujícím neodpruženou hmotnost o výrazných 34 kg. Brzdové třmeny mohou být lakovány černou, šedou, modrou nebo červenou barvou.

Audi RS 7 Sportback standardně disponuje progresivním řízením a adaptivním vzduchovým podvozkem. Ten při rychlostech nad 120 km/h snižuje světlou výšku vozu o 10 mm, ale v případě potřeby umí vůz i přizvednout o 20 mm, čímž se RS 7 Sportback dostává na světlou výšku standardního A7 Sportback. Na přání je pak k dispozici podvozek Dynamic Ride Control s ocelovými pružinami a stavitelnými tlumiči.

 

Pod kapotou RS 7 Sportback je stejně jakou nového RS 6 Avant čtyřlitrový vidlicový osmiválec s přeplňováním dvojicí turbodmychadel, spolupracující s 48voltovou palubní síti, který disponuje nejvyšším výkonem 441 kW (600 k)  a točivým momentem 800 N.m, dostupným od 2050 do 4500 otáček za minutu.

Audi vedle nejvyššího výkonu a točivého momentu nezapomíná i v případě modelu RS 7 Sportback zdůraznit, že ve své nové generaci dokáže při rychlostech od 55 do 160 km/h doslova plachtit s vypnutým motorem. Systém start-stop, který lze deaktivovat, umí vypnout motor při rychlostech od 22 km/h a umí i odpojovat polovinu válců. Podle materiálů automobilky tak lze při každodenním provozu ušetřit až 0,8 litru benzinu na 100 kilometrů.

Samozřejmostí pro RS 7 Sportback je pohon všech kol quattro, který spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. Točivý moment je rozdělován mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60, ale v případě potřeby může až 70 % točivého momentu mířit jen k předním kolům nebo naopak až 85 % točivého momentu může být určeno pro zadní kola.

Audi RS 7 Sportback zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,6 s. Maximální rychlost je tradičně omezena na 250 km/h, ale díky paketům Dynamic a Dynamic Plus může omezovač zasahovat až při rychlostech 280 km/h, resp. 305 km/h. 

 

Interiér kombinuje sportovní styl s luxusem a vedle vybraných materiálů se špičkovým dílenským zpracováním se pyšní 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem, nabízejícím i informace o tlaku v pneumatikách, teplotě oleje v motoru nebo údaje o přetížení či měření časů na kolo. Řidič má mimo jiné k dispozici šest jízdních režimů, z nichž dvojice s označením RS1 a RS2 nabízí možnost individuálního nastavení řady systémů. Přístrojový štít pak doplňuje 10,1palcový displej multimediální systému a 8,6palcový displej, jehož prostřednictvím je ovládána klimatizace.

Audi RS 6 Avant vedle svých dynamických schopností a luxusního interiéru hodlá nabídnout i praktické přednosti a to především v podobě svého zavazadlového prostoru. Ten má základní objem 535 litrů a po sklopení zadních sedadel nabízí až 1390 litrů.

Záplava RS novinek Audi odkazuje i na letošní 25. výročí od příchodu prvního takového modelu, Audi RS2 Avant, které debutovalo v roce 1994. Vedle nových generací modelů RS 6 Avant a RS 7 Sportback čtyři kruhy pro letošní rok chystají též novou generaci RS Q3, modernizaci RS 4 Avant a úplné novinky v podobě RS Q8 a RS Q3 Sportback. Velké modely vsadí na čtyřlitrový osmiválec, zatímco RS 4 Avant na šestiválec a RS Q3 na charakterní 2,5litrový pětiválec.