Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi A6
Audi A6
Audi A6
Audi A6
13 Fotogalerie

Audi RS 6 Avant Exclusive v barvě Mocha Latte: Béžový expres

Aleš Dragoun
Audi RS 6 Avant je opravdu rychlým kombíkem. Čtyři kruhy se ovšem v Neckarsulmu chlubí půvabným kouskem v atypické béžové barvě.

Audi RS 6 Avant navazuje na superrychlé kombíky, jejichž praotcem byl menší model RS 2. V jiné karosářské verzi ani model RS na bázi aktuální A6 generace C7 nekoupíte. Něco pro sprintující a bohaté otce rodin. Ale čtyřlitrový vidlicový osmiválec má díky 412 kW a 700 N.m síly na rozdávání. Ty přenáší osmistupňový tiptronic na všechna kola, RS 6 je vybaveno stálým pohonem obou náprav, o čemž svědčí i přední mřížka s hrdým nápisem „quattro“.

Z klidu na stovku je schopné auto vystřelit během 3,9 s, a to i přesto, že váží přes dvě tuny, konkrétně 2025 kg. O závoďák tedy nejde, omezovač otáček beztak přistřihne křídla v obligátních 250 km/h. Je to prostě rychlý, luxusní a také drahý polykač kilometrů. Základní cena 2.853.900 korun hovoří jasně... Ta ale může rychle vyšplhat až do nebeských výšin. Zvláště tehdy, pokud se zájemce rozhodne o opravdovou individualizaci. A nemáme ani tak na mysli „obyčejné“ příplatky, jako spíše prvky divize Audi Exclusive. Konkurence má přece takové programy také, kupříkladu BMW Individual.

Jeden takový exemplář ukazuje přímo automobilka v Audi Foru v Neckarsulmu, tam kdysi sídlilo NSU, než jej koncern Volkswagen převzal. Nyní zde má jednu z továren právě Audi. Výstavní kus dostal opravdu atypický béžový lak Mocha Latte připomínající odstínem onu kávu. Ladí s lemováním jinak černých kol. Sedadla i volant jsou v černobílé ručně (a opět kontrastní nití) prošívané kůži, interiér zdobí luxusní koberečky, středovou konzolu pak klavírní lak. Dvě mohutné koncovky výfuku zprostředkovávají okolí ten správný zvuk vidlicového osmiválce.

Prvky Audi Exclusive nabízí i český importér, ale zadarmo pochopitelně nejsou... Vizuálně poladěná RS 6 je opravdu elegantní a výjimečná. Navíc se dovnitř vejdou s veškerým komfortem čtyři cestující a ještě spousta jejich zavazadel. Pro pátého vzadu místo není, mezi sedadly je odkládací prostor, dole středový tunel a ovládání klimatizace.