Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi RS5
Audi RS5
Audi RS5
Audi RS5
123 Fotogalerie

Audi RS 5 Coupé na českém trhu: Ingolstadtská M3 za 2 miliony Kč

Audi začalo na českém trhu nabízet vrcholnou verzi svého kupé střední třídy.

Audi RS5 dostalo atmosférický motor 4,2 V8 s přímým vstřikováním FSI, který má nejvyšší výkon 331 kW (450 k), a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic. Pohonná jednotka o objemu 4163 cm3 je konstrukčně spřízněná s desetiválcem Audi a nalezneme ji například v Audi R8, kde má ovšem výkon 309 kW (420 k).

Audi RS5 je tak nejsilnější inkarnací tohoto motoru, výkonového maxima 331 kW je dosaženo při 8250 min-1. Točivý moment vrcholí 430 Nm mezi 4000 a 6000 min-1. Vstřikování zajišťuje systém common-rail s maximálním tlakem 120 bar. Zvuk motoru regulují klapky ve výfukovém potrubí, které umožňují poklidný zvukový projev nebo naopak hlasitý při zátěži.

Ke zrychlení 1725 kg těžkého Audi RS5 z 0 na 100 km/h potřebuje osmiválcový motor 4,6 sekundy, tzn. o 0,5 s méně než kupé S5 (4,2 V8/260 kW). Nejvyšší rychlost je standardně omezena na 250 km/h, na přání bude možné omezovač posunout do 280 km/h. Na zádi se nachází výsuvný spoiler, aktivuje se při rychlosti 120 km/h a zasune se zpět, pokud rychlost klesne pod 80 km/h.

Sedmistupňová dvouspojková převodovka má dlouhý nejvyšší převod, aby bylo možné komfortně cestovat i při vysokých rychlostech. Na výběr jsou tři režimy automatického řazení (auto, comfort, dynamic) nebo manuální řazení pádly pod volantem.

Doporučujeme
Audi RS 5 Coupé: První jízdní dojmy
Za volantem: Audi RS 5 Coupé (na okruhu)

Převodovka spolupracuje se samosvorným mezinápravovým diferenciálem, který má korunový převod. Jedná se o novou generaci diferenciálu s lehkou a kompaktní konstrukcí. Výchozí rozdělení momentu mezi nápravy 40:60 se může plynule měnit až na 70 % na přední, nebo 85 % na zadní kola. Na zadní nápravě pak může být za příplatek elektronicky řízený diferenciál (+27.243,-Kč), známý už například z S4, který aktivně rozděluje moment mezi kola.

Podvozek RS5 je proti výchozí A5 snížený o 20 mm. Standardem jsou 19palcová kola s pneumatikami 265/35. Volitelně mohou být na RS5 dodána 20palcová kola s obutím 275/30 (+45.850,-Kč). Brzdová soustava využívá buď hliníkové kotouče (vpředu průměr 365 mm) nebo keramicko-karbonové (vpředu průměr 380 mm) nabízené za 171 tisíc korun. Brzdové třmeny mají lesklý černý lak a nesou logo RS.

Audi RS5 nese celou řadu dalších vzhledových i funkčních úprav. Do druhé skupiny patří vylepšené proudění vzduchu pod karoserii, které zajišťuje účinnější chlazení převodovky a diferenciálu, dynamické řízení nebo systém Audi drive select, který mění reakce podvozku a pohonného ústrojí v režimech auto, comfort a dynamic.

Audi RS 5 Coupé vs. BMW M3 GTS
ModelAudi RS 5 CoupéBMW M3 GTS
Hnací kolavšechnazadní
Převodovka7DSG7DSG
Zdvihový objem [cm3]41634361
Válce/ventily8/48/4
Největší výkon [kW/min-1]331/8250331/8300
Největší toč. mom. [Nm/min-1]430/4000-6000440/3750
Max. rychlost [km/h]250305
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,64,4
Komb. spotřeba [l/100 km]10,812,7
Pohotovostní hmotnost [kg]17251530
Cena v Německu [Euro]77.700136.850
Cena v ČR [Kč]2.050.800,--