Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi Q7 e-tron quattro
Audi Q7 e-tron quattro
Audi Q7 e-tron quattro
Audi Q7 e-tron quattro
71 Fotogalerie

Audi Q7 e-tron quattro: Hybrid kombinuje V6 TDI a pohon všech kol

Aleš Dragoun
Audi se ve Frankfurtu chlubí updatem hybridní Q7 s přeplňovaným vznětovým šestiválcem a čtyřkolkou. Nikdo jiný tuto kombinaci dosud nenabízí.

Q7 i ve druhé generaci zůstává pořádně velkým SUV, vždyť měří na délku přes pět metrů. Vlastně už ji moc dobře známe a oproti opulentnímu předchůdci o dost zkrásněla. Co ale přináší dieselový plug-in hybrid? Technika je zajímavá.... Jde mimochodem o modernizovanou verzi auta, představeného už v Ženevě 2015.

Třílitrový vidlicový šestiválec TDI je spojen s elektromotorem, který se nachází mezi ním, spojkou a osmistupňovým tiptronicem. Vznětový agregát sám o sobě poskytuje 190 kW (258 k) výkonu a 600 N.m točivého momentu. Elektrická jednotka přidává dalších 94 kW a 350 newtonmetrů „krouťáku“, ovšem už z principu nepotřebuje k jeho dosažení vysoké otáčky. Celá pohonná soustava dává nižších 275 kW (373 k) a 700 N.m. Síly má tedy na rozdávání.

Baterie se nachází pod zavazadlovým prostorem, aby neovlivnila jeho velikost. Nabízí 17,3 kWh energie při jmenovitém napětí 308 voltů. Její plné nabití v průmyslové zásuvce o výkonu 7,2 kW trvá zhruba dvě a půl hodiny, v domácnosti pak přibližně obvyklých osm hodin, záleží na kapacitě infrastruktury. Pryč jsou doby, kdy hybridy ujely v čistě elektrickém režimu pár kilometrů, obří plug-in od Audi má normovaný dojezd 56 km. „Hardware“ mu stačí ke sprintu z klidu na stovku za 6,2 s. Na dálnici se tedy svými zážehovými, případně vznětovými kolegy bez elektrické podpory určitě zahanbit nenechá, ba právě naopak. Spotřeba nafty podle stále platného NEDC činí pouhých 1,8 l/100 km, daleko důležitější je údaj o konzumaci elektrické energie na stejnou vzdálenost: minimálně 18,1 kWh.

Rozsvícené hlavní LED reflektory připomínají dvojitou šipku, podle nich poznáme tuto verzi bezpečně. Kromě toho dostane e-tron quattro do základní výbavy, tedy alespoň na domácím německém trhu digitální palubní desku (virtuální kokpit) a infotainment MMI s dotykovým ovládáním a navigací. Důležité jsou rovněž nabíjecí kabely: jak pro veřejné stanice, tak i pro průmyslové a domácí zásuvky, standardizace konektorů představuje hudbu budoucnosti a doplňovat baterii lze tímto takřka všude.

Modifikovaný dieselhybrid Audi v karoserii zatím největšího SUV značky také využívá odpadní teplo z elektrické poháněcí soustavy pro vyhřívání interiéru. Systém řízení s integrovaným tepelným čerpadlem je právě jeho specifickou vychytávkou. Ve srovnání s konvenčním elektrickým topením však využívá méně energie, což zároveň prodlužuje „bzučivý“ akční rádius vozu...