Audi Q6 e-tron už přijíždí i jako Sportback. Díky lepší aerodynamice zvládne až 656 km
S uvedením druhé karosářské varianty doplňuje Audi modelové portfolio také o zcela základní variantu s menší baterií a pohonem zadních kol.
Po březnové premiéře nového elektrického SUV Q6 e-tron už Audi během probíhajícího pařížského autosalonu představuje také jeho karosářskou variantu Sportback. Méně praktické, avšak pro mnohé stylovější, SUV se splývající zádí přirozeně těží ze všech výhod použité 800V platformy PPE (Premium Platform Electric) jako u svého klasického SUV sourozence, kromě aerodynamičtější zádě však uvádí do portfolia modelu i další novinky.

S celkovou délkou 4771 mm (rozvorem 2899 mm), šířkou 1965 mm a nižší výškou 1665 mm (-37 mm) poskytuje Sportback varianta standardní objem kufru 511 litrů, po sklopení zadních sedaček pak až 1373 litrů (oproti tradičnímu SUV s 526 l/1529 l). K tomu samozřejmě novince nadále nechybí ani přední kufr o objemu 64 litrů.
Příchod Sportbacku přináší i do nabídky klasického SUV Q6 e-tron novou menší 83kWh baterii (využitelná kapacita 75,8 kWh), a to pro specifikaci modelů s pohonem všech kol i nově pouze zadních kol s jedním elektromotorem – výchozí Sportback s výkonem 185 kW (252 koní) tak dokáže ujet až 545 km a maximálně dosáhne rychlosti 210 km/h.
Silnější zadokolka e-tron performance (225 kW/306 koní) s dosavadní větší 100kWh baterií (využitelných 94,9 kWh) pak díky aerodynamičtější karoserii Sportbacku (Cd 0,26 vůči klasickému SUV s hodnotou 0,28) nabídne vůbec nejdelší dojezd v nabídce modelové řady Q6 e-tron, celkem až 656 km (dosud max. 625 km). Velká baterie poté zůstává také pro známé čtyřkolky quattro s výkonem 285 kW (387 koní) nebo až 360 kW (489 koní) v rámci verze SQ6 Sportback e-tron s dojezdy 636, respektive 607 km.
Novou 83kWh baterii lze v případě výchozí zadokolky nabíjet výkonem až 225 kW, zatímco silnější model vybavený větší 100kWh baterií poskytne až 260 kW. Verze quattro s velkými bateriemi nabídnou dosavadní maximum nabíjecího výkonu až 270 kW. U všech verzí nicméně Audi zmiňuje v ideálních podmínkách nabití z 10 na 80 % kapacity za zhruba 21 minut.
Sportback varianta Q6 e-tron se bude vyrábět po boku standardního SUV v hlavní továrně automobilky v Ingolstadtu. Spuštění objednávek je plánováno na přelom roku a cenovku výchozí verze Q6 Sportback e-tron značka uvádí zatím pro německý trh – 65.900 eur (cca 1,7 milionu korun). S ohledem na tradiční příplatek za stylovější karoserii Sportback tak klasické SUV v této specifikaci dostane ještě o něco nižší cenovku. V Česku v tuto chvíli startuje Q6 e-tron quattro na ceně 2.034.900 Kč.