Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi Q5 55 TFSI e quattro
Audi Q5 55 TFSI e quattro
Audi Q5 55 TFSI e quattro
Audi Q5 55 TFSI e quattro
5 Fotogalerie

Audi Q5 přichází jako plug-in hybrid. Nová verze 55 TFSI e quattro nabídne 270 kW

Plug-in hybridní Q5 dojede v elektrickém režimu přes 40 kilometrů. Uváděná kombinovaná spotřeba činí 2,1 l/100 km.

Letošní rok je v případě Audi ve znamení expanze na poli plug-in hybridních modelů, jen na ženevském autosalonu představila hned čtyři vozy s takovým pohonem. Až nyní však přibližuje techniku jednoho z nich, SUV Audi Q5 ve verzi 55 TFSI e quattro.

 

Audi Q5 55 TFSI e quattro kombinuje přeplňovaný zážehový dvoulitr o výkonu 185 kW se synchronním elektromotorem s permanentním magnetem o výkonu 105 kW, který je společně se spojkou pro odpojení spalovacího motoru umístěn ve skříni sedmistupňové převodovky S tronic, předávající hnací sílu pohonu všech kol.

 

Čtyřkolka je quattro typu ultra, což znamená, že při nízkém zatížení a dostatečné adhezi je přenos hnací síly na zadní nápravu přerušen. Pohon všech kol je deaktivován vždy, když není zapotřebí, zůstává však trvale k dispozici. Rychlé automatické připojení pohonu všech kol probíhá třístupňově – preventivně, předvídavě a v reakci na nastalou situaci. Chování pak lze upravit pomocí přepínače jízdních režimů.

Upravit lze i spolupráci motorů. V hybridním režimu je využívání elektrické energie z akumulátorů optimálně rozděleno na celý průběh trasy s cílem snížit spotřebu paliva s tím, že za pomalé jízdy je využíván převážně elektrický pohon. V EV módu je vůz poháněn výhradně elektricky, zatímco v režimu Battery-Hold je udržován aktuální stav nabití akumulátorů pro využití elektřiny až na pozdější dobu.

 

Elektromotor získává energii ze sady lithium-iontových akumulátorů uložené pod podlahou zavazadlového prostoru. Je složena ze 104 prizmatických článků, poskytuje napětí 381 V a pojme 14,1 kWh energie. Z průmyslové zásuvky CEE s třífázovým proudem 400 V/16 A trvá kompletní nabití pouhých 2,5 hodiny. Z domácí zásuvky s napětím 220 V lze vybité akumulátory nabít během zhruba šesti hodin.

 

Hybridní soustava autu poskytuje celkem 270 kW a 500 N.m, které mu umožní zrychlit z 0-100 km/h za 5,3 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 239 km/h. Zároveň je však udávaná normovaná spotřeba vkombinovaném cyklu nízká, jak je u těchto aut zvykem, činí 2,1 l/100 km. V čistě elektrickém režimu Q5 55 TFSI e quattro ujede podle normy WLTP více než 40 kilometrů, při maximální rychlosti 135 km/h.

 

Se snížením spotřeby v praxi pomáhá předvídavý asistent pro hospodárnou jízdu, který přizpůsobuje rekuperaci při jízdě setrvačností příslušné situaci. Za tím účelem předvídavě využívá data o trase z databáze navigačního systému a zohledňuje vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla, zjišťovanou kamerovými a radarovými senzory. Buď auto upozorní řidiče symbolem, ať dá nohu z plynu, při zapnutém adaptivním tempomatu se však o zrychlení a zpomalování postará samo.

 

Na český trh bude Audi Q5 55 TFSI e quattro uvedeno ve třetím čtvrtletí 2019. Cena zatím ještě nebyla stanovena.