Audi představuje RS Q3 a RS Q3 Sportback: Dostávají odvážné barvy a boží pětiválec
Čtyři kruhy sice mluví hlavně o elektrifikaci, nezapomínají ale ani na plnotučné sportovní vozy. Dnes se s odznáčkem RS představují další dva.
Poslední měsíce jsou pro sportovní vozy Audi, tedy ty s označením RS, mimořádně plodné. Na frankfurtském výstavišti už jsme si prohlédli Audi RS 6 Avant a naší pozornosti neunikl ani model Audi RS 7 Sportback. Tím však sportovní odvětví čtyř kruhů nekončí a dnes paletu obohacuje o dva další modely, které k sobě mají hodně blízko. Přivítejte Audi RS Q3 a RS Q3 Sportback!
Novinky ve sportovním kabátě poznáte hlavně díky širší a nižší masce chladiče, nad kterou najdeme stále častěji používanější úzkou linku. Řada prvků na nových sportovních modelech přichází ruku v ruce s těmi, které už dobře známe z dříve představených „eres“. Na zadní partii samozřejmě nesmí chybět dvě koncovky výfuku. Oba vozy jsou teď o centimetr širší a centimetr nižší, na výšku je od sebe dělí 45 milimetrů.
Na oficiálních snímcích můžeme vidět auta v hodně odvážných zbarveních. Křiklavě červenou zvolili designéři pro klasickou RS Q3, jedovatě zelená byla přisouzena atraktivnější verzi Sportback. Všimněte si hlavně kombinace s černým paketem, který v této barvě přináší nejen kola, ale i zpětná zrcátka či logo v masce chladiče a mnoho dalších detailů.

Když už jsme zmínili kola, tak vám povíme, že ve standardu dostanete dvacetipalcové obutí, připlatit si ale můžete za jednadvacítky. Pod nimi se zabydlují karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 310 mm vzadu. Ty jsou ovšem také příplatkové, v základní výbavě počítejte se standardními brzdami s vrtanými kotouči o průměru 375 a 310 mm.
Uvnitř už k tak rozsáhlým změnám nedošlo. Sedačky mají integrované hlavové opěrky a mohou být z části čalouněny alcantarou, kterou najdete třeba i na volantu a přístrojovce. Tyto prvky ještě doplňuje pár karbonových detailů, ale jak napsal kolega Honza Mička, který už si oba vozy prohlédl naživo, možná se jich dalo čekat víc.
Obě auta dostávají do vínku stejný motor, který vás rozhodně potěší. Je to totiž ikonický pětiválec 2.5 TFSI, který si vysloužil několikanásobné ocenění Mezinárodní motor roku. Shodné jsou samozřejmě i parametry: výkon 294 kW a 480 newtonmetrů točivého momentu v širokém pásmu od 1950 do 5850 otáček. Stovku vozy zvládnou za 4,5 sekundy a jak už tomu u sportovních audin bývá zvykem, maximální rychlost je omezena na 250 km/h, přičemž za příplatek vám v Ingolstadtu rádi „odemknou“ 280 km/h.
Motor se páruje se sedmistupňovou samočinnou převodovkou S tronic a standardem je rovněž pohon všech čtyř kol. Na výběr máte z pětice jízdních režimů a prostřednictvím tlačítka RS Mode si můžete nakonfigurovat dva vlastní. Tuto možnost už známe z modelů RS 6 Avant a RS 7 Sportback a mění charakter pohonné jednotky, podvozku a převodovky.
Na podrobné technické informace a kompletní český ceník si ještě musíme počkat, start prodeje se očekává v prvním čtvrtletí příštího roku.