Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi e-tron
Audi e-tron
Audi e-tron
Audi e-tron
6 Fotogalerie

Audi e-tron prošlo modernizací. Nabídne delší dojezd a cenově dostupnější verzi

Elektrické SUV čtyř kruhů se dočkalo sourozence s lepšími parametry a nechtělo zůstat pozadu. Přijíždí tedy s modernizovanou technikou.

Autosalon v Los Angeles se na stánku Audi nesl v duchu dvou zásadních premiér. Čtyři kruhy tu představují nejen vrchol své sportovní modelové řady – SUV-kupé RS Q8, ale i e-tron Sportback, stylovější variantu elektrického SUV se svažující se střechou. Auto se mimo jiné chlubilo i o chlup lepšími parametry než výchozí e-tron, který ale samozřejmě nechtěl zůstat pozadu.

A tak dnes automobilka z Ingolstadtu představuje jeho inovovanou verzi, která se zaměřila především na techniku. Výsledkem je dojezd dle metodiky WLTP až 436 kilometrů na jedno nabití, což je o 25 kilometrů více než u předchůdce. Vývojáři snížili u nových kotoučových brzd zbytkový brzdný moment, tedy ztráty vznikající krátkodobým kontaktem brzdového obložení s povrchem brzdového kotouče. Samotný systém pohonu tak může pracovat ještě hospodárněji.

Pomůže rovněž optimalizační opatření, díky kterému zůstává přední elektromotor téměř vždy odpojen a neodebírá žádnou elektrickou energii. Přední elektromotor se připojuje až v nejnutnějších případech. Zvýšila se rovněž využitelná kapacita akumulátorů. Ta celková zůstává shodná – 95 kWh, avšak zatímco doposud jste mohli využít 83,6 kWh, dnes už je to 86,5 kWh.

Inženýrům se podařilo také zdokonalit systém chlazení. Flexibilní systém řízení provozních teplot je tvořen čtyřmi samostatnými okruhy. Byl optimalizován a nyní temperuje vysokonapěťové komponenty s ještě vyšší účinností. Snížením požadavku na intenzitu proudění chladicí kapaliny v soustavě klesla u čerpadla spotřeba elektrické energie. Sériové dodávané tepelné čerpadlo nadále využívá odpadní teplo od vysokonapěťových komponentů pro vyhřívání interiéru.

Změny se však netýkají jen techniky, ale i vzhledu, sáhnete-li po novém paketu S line. Výbavový stupeň zahrnuje 20“ kola, sportovní vzduchové odpružení, výrazněji tvarovaný nárazník a další sportovní detaily. Na rozdíl od základní verze jsou vnější díly karoserie u verze S line lakovány v barvě vozu včetně lemování podběhů kol, prahů, nárazníků a vnějších zpětných zrcátek.

Další důležitou novinkou je druhý výkonový stupeň. Slabší, tedy i cenově dostupnější. Najdeme jej pod označením 50 quattro, a pokud jste při představení e-tronu Sportback dávali pozor, určitě už jej znáte. Novinka disponuje výkonem 230 kW a 540 newtonmetry točivého momentu. Z klidu na stovku vůz zrychlí za 6,8 sekundy a pokračovat může na maximálku 190 km/h.

Sada akumulátorů je sestavena z 27 modulů po dvanácti prismatických článcích. Systém je o zhruba 120 kilogramů lehčí než u výkonnější verze a celková kapacita má hodnotu 71 kWh (z toho 64,7 kWh využitelných). Slabší verze e-tronu ujede na jedno nabití 336 kilometrů. Prodej inovovaných variant bude v České republice spuštěn v nejbližších týdnech, kdy se dozvíme rovněž české ceny.