Audi e-tron dorazilo na český trh. Elektrické SUV má první cenu!
Letošní seznam novinek automobilky Audi je vskutku pestrý. Čtyři kruhy představily nové limuzíny Audi A8, A7 Sportback a A6, později se přidal také kombík A6 Avant a velké SUV se stylem kupé Q8. Tím ale výčet novinek nekončí, opomenout nesmíme ani malou A1 Sportback či sportovně-užitkové Q3. A jako třešničku na dortu uvádí značka závěrem roku na tuzemský trh čistě elektrické Audi e-tron.
V České republice si jej můžete premiérově prohlédnout už dnes. E-tron je totiž součástí výstavy e-SALON na pražském výstavišti v Letňanech, která odstartovala dnešním dnem a potrvá až do neděle.
Určitě si vzpomínáte, že s Audi e-tron jsme se poprvé seznámili při světové premiéře v San Franciscu, kde došlo na technických briefing s veškerými zajímavostmi o autě. Ještě listopadu dostaneme příležitost prvního svezení v rámci mezinárodních jízd, takže se co nevidět můžete těšit i na bezprostřední jízdní dojmy.
Přesto si dovolím některé zajímavosti o autě připomenout. Třeba fakt, že namísto konvenčních vnějších zrcátek můžete za příplatek dostat zpětné kamery, které promítají obraz na displeje nad madly dveří. Po prvním seznámení se zůstávám trochu skeptický. Asi půjde o zvyk, ale nemůžu se zbavit dojmu, že obrazovky jsou posazené nízko a řidiče mohou za jízdy rozptylovat. Funkčnost systému si ostatně můžete připomenout ve videu níže.

Další technickou perličkou je brzdění, které bude využívat opravdových brzd v autě jen v asi deseti procentech případů, v těch zbylých to zařídí dvojice elektromotorů. E-Tron dostane jeden na každé nápravě a chlubí se elektrickým quattrem, které v případě potřeby k zadní nápravě připojuje přední.
Na finální homologaci se zatím čeká, ale Audi přislíbilo dojezd okolo 400 kilometrů. Další technické parametry vystaveného e-tronu 55 quattro prozrazují výkon 265 kW (300 kW s funkcí boost) a 664 newtonmetrů točivého momentu. Auto je na stovce za 6,6 sekundy (5,7 s s boostem) a může jet až 200 km/h. Akumulátory mají kapacitu 95 kWh a umožňují vysokorychlostní nabíjení o výkonu až 150 kW. Zástupci značky říkají, že na 80 procent kapacity se tak dostanete za třicet minut. Díky společnosti IONITY (jejíž součástí jsou skupiny Volkswagen, BMW, Daimler či Ford) má do roku 2020 vzniknout 400 takových nabíjecích stanic, sedm z nich se prý již příští rok objeví v České republice.
A když přijde na dobíjení doma či v práci, nabízí Audi sady Compact (výkon až 11 kW a doba trvání 8 hodin) a Connect (22 kW, 4,5 hodiny). Pohodlnější alternativou je indukční nabíjecí podložka, nad kterou stačí nacouvat a v menu vozu aktivovat nabíjení. Nevýhodou je ovšem omezený výkon 3,6 kW.
Teď ale k tomu nejdůležitějšímu, co při české premiéře nového Audi e-tron zaznělo. Začátek předprodeje odstartuje na přelomu let 2018 až 2019, první kusy se u dealerů čtyř kruhů objeví v únoru příštího roku. A za kolik? Předpokládaná cena je 2.091.900 Kč. Za tuto centu dostanete e-tron včetně servisního balíčku na 5 let/90.000 km, prodlouženou zárukou na vůz na 4 roky/120.000 km a konečně zárukou na baterie na 8 let/160.000 km. Takže jestli vás tohle auto zaujalo, určitě se na něj v Praze zastavte podívat!
