Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi A8
2 Fotogalerie

Audi A8: Takto vypadá nová generace očima nezávislého grafika

Nová generace Audi A8 by měla dorazit už příští rok. Podle nezávislého grafika by vůz mohl vypadat nějak takto.

Nejsou tomu ani dva týdny, co jsme se „oficiálně“ rozloučili se současnou generací Audi A8 redakčním testem osmiválcové vznětové verze. Je to pořádný kus auta, líbí se i po více než šesti letech na trhu, už ale zkrátka začíná přesluhovat a je na čase uvolnit místo modernější technice. Tu bude zastupovat zejména moderní kokpit s omezeným množstvím konvenčních tlačítek, lehčí konstrukce karoserie nebo čtyřlitrový osmiválec TDI jako vrchol nabídky vznětových motorů.

Novinka s označením D5 by měla dorazit někdy v příštím roce, o vzhledu karoserie toho ale zatím moc nevíme. Dnešní doba přeje vozům SUV, proto rovnou zapomeňme na variantu kombi, o které se dříve spekulovalo ve spojitosti s konceptem Prologue Avant. Křivky této studie se ale do vlajkové lodi tak jako tak promítnou. Jak by celek mohl nakonec vypadat, představuje grafik X-Tomi.

Vůz na snímku si zachovává boční linie typické pro současnou generaci A8 včetně hodně protaženého posledního sloupku. Designovou revoluci asi nikdo neočekával, to přece není styl Audi. X-Tomi se nechal inspirovat konceptem Prologue, tvar světel a masky chladiče nám však spíše připomíná současnou generaci SUV Q7. A8 musí působit masivně, bude dlouhé, ale zároveň nízké, nicméně že bychom se z grafického návrhu posadili na zadek, se úplně říci nedá. Mnohem větší vzrušení nakonec asi stejně způsobí interiér vyvedený například ve stylu současné generace A4/A5 a zejména technické inovace.

Luxusní automobilky se v dnešní době čím dál více angažují ve vývoji autonomních technologií a něco podobného by mohlo být jednou z pikantností nové A8. Už v roce 2014 se v hojné míře psalo, že čtvrtá generace bude jezdit úplně sama, což bylo popřeno bezproblémovým fungováním autonomního prototypu RS7 při testech na Hockenheimringu.

V současnosti používané poloautonomní systémy, například asistent pro jízdu v kolonách Mercedesu třídy E, pracuje s radarem adaptivního tempomatu a údaji od silných parkovacích senzorů, aby však vozy jezdily opravdu úplně samy, potřebují se mimo jiné řídit signálem GPS, výstupy z 3D kamer, lasery (kvůli „viditelnosti“ v mlze a dešti) a všemožnými snímači. Tak uvidíme!