Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi A6 Avant TFSI e quattro
Audi A6 Avant TFSI e quattro
Audi A6 Avant TFSI e quattro
Audi A6 Avant TFSI e quattro
14 Fotogalerie

Audi A6 do zásuvky přijíždí i jako kombík. Na modré v Praze parkuje bez poplatku

Model Audi A6 Avant TFSI e quattro je nový plug-in hybrid v nabídce čtyř kruhů. Za dva miliony sice dostanete menší kufr, ale taky řadu výhod.

Značka Audi rozšiřuje nabídku plug-in hybridů, tentokrát tím nejsnazším možným způsobem. Dobíjecí pohon totiž už nabízí v klasické A6, příjezd kombíku Avant byl tedy jen otázkou času.

Nebudeme chodit kolem horké kaše a vrhneme se na parametry. Celým jménem Audi A6 Avant TFSI e quattro kombinuje spalovací motor 2.0 TFSI o výkonu 185 kW (252 k) a točivém momentu 370 newtonmetrů se synchronním elektromotorem s permanentním magnetem, jenž dodává dalších 105 kW a 350 Nm. Jak ale víme z dřívějška, čísla nejde jednoduše sčítat, takže se dostáváme na systémový výkon 270 kW (367 k) a 500 newtonmetrů točivého momentu.

Elektromotor je společně se spojkou uložen ve skříni sedmistupňové převodovky S tronic, která předává hnací sílu na všechna čtyři kola prostřednictvím pohonu quattro s technologií ultra. Audi uvádí kombinovanou spotřebu 1,9 až 2,1 litru. Nás ale více zajímají hodnoty CO2 na kilometr. Ty se i v případě kombíku vejdou pod hranici 50 gramů, což znamená, že má nárok na “elektrické” registrační značky. Nemusíte tedy pořizovat dálniční známku a v Praze na modrých zónách parkujete bez poplatku.

Má to však i své nevýhody. Vzadu uložená sada lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 14,1 kWh ukrojila něco málo ze zavazadlového prostoru. Zatímco standardní A6 Avant pojme 565 litrů (po sklopení zadních sedaček 1680 litrů), u plug-in hybridu je to jen 405, respektive 1535 litrů. Čistě na elektřinu zvládne vůz dle WLTP až 51 kilometrů a bez kapky benzinu umí jet až 135 km/h. Z klidu na stovku potřebuje 5,7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h.

A nabíjení? Majitelé mohou na veřejných stanicích dobíjet výkonem až 7,4 kW pomocí kabelu Mode 3, jenž je součástí sériové výbavy. Tímto způsobem se akumulátory dobijí za 2,5 hodiny. Proces lze sledovat v aplikaci myAudi, prostřednictvím které můžete přednastavit i klimatizaci a v autě si udělat příjemně ještě před odjezdem a vypojením ze zásuvky. Klimatizace spolupracuje s tepelným čerpadlem, které využívá odpadní teplo vyzařované komponenty elektrického pohonu.

A6 Avant s plug-in hybridním pohonem je sériově vybaven exteriérovým paketem S line, tmavým tónováním skel, Matrix LED světlomety, sportovními sedačkami, čtyřzónovou automatickou klimatizací, digitálním panelem Audi virtual cockpit, sportovním podvozkem či devatenáctipalcovými koly.

Na kompletní ceník si ještě musíme počkat. Víme ale, že kombík do zásuvky přijde na minimálně 1.942.900 Kč. Ve srovnání s limuzínou se bavíme o příplatku 67.000 Kč.