Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Aston Martin Cygnet
Aston Martin Cygnet
Aston Martin Cygnet
Aston Martin Cygnet
25 Fotogalerie

Aston Martin Cygnet: První dojmy

Neobvyklá cesta, jak vyzrát na flotilové průměry CO2, dospěla do finální podoby.

Po několika prototypových verzích přivezl Aston Martin do Ženevy svůj Cygnet v definitivní podobě, která se oficiálně nabízí od ledna a k zákazníkům se dostane počínaje dubnem 2011.

Důvodem, proč toto auto vzniklo, je jediné číslo 110 g/km CO2. Když se touto hodnotou zprůměrňuje každá třístovka u osmi- nebo dvanáctiválcového Astonu, flotilový průměr emisí automobilky klesne nevídaným způsobem.

I proto nakonec nebude Aston Martin klást na prodej Cygnetu žádná omezení. Tím jediným bude základní tržní nástroj – cena. S požadovanými 30 tisíci librami (asi 900 tisíc korun) za kus se nemůže Cygnet stát masovou záležitostí. Automobilka předpokládá odbyt na úrovni 4000 kusů ročně.

Relativně vysokou cenu (stále ale jde o zdaleka nejlevnější model v historii značky) si umí Aston Martin originálně zdůvodnit. Běžně prý platí malé je levné, Cygnet má vlastní heslo malé je dokonalé.

Aston Martin Virage: První dojmy

Výsledný mikroautomobil vypadá zajímavě a vyvolává kacířskou myšlenku – když se podařilo toto, půjde Astona udělat z čehokoliv. Designéři si dali záležet, a proto je na karoserii prakticky každý díl nějak pozměněn. Zmizely proto prolisy ve dveřích a nahradil je prodloužený chromovaný proužek za větracím otvorem v blatníku.

Charakteristickou masku chladiče doplňují dva otvory v kapotě motoru – to proto, kdyby snad někdo považoval logo Aston Martin na nárazníku za domácí úpravu. Samozřejmostí při takovém rozsahu úprav jsou jiná přední světla, ale především i ta zadní: s charakteristickou čirou optikou ve tvaru písmene C.

Interiér podstoupil neméně radikální změny. Základní uspořádání se drží původní Toyoty iQ, přímo převzatých je ale jen několik částí, jako jsou výdechy klimatizace, páčky pod volantem nebo tlačítka na palubní desce.

Kompletně přepracovaný je středový panel nebo střed volantu. Aston Martin šel tak daleko, že dokonce i hlavice řadicí páky šestistupňové manuální převodovky věrně napodobuje velké modely s motorem podél. Stejně tak grafika přístrojového štítu se drží předlohy čistokrevných jmenovců.

PŘEDSTAVUJEME Toyota iQ – 3+1 pro Evropu

Asi nepřekvapí mimořádná kvalita materiálů a jejich zpracování. Vše, co bylo možné čalounit kůží, dostalo tento materiál – tedy i horní díl palubní desky, středová konzole i středový tunel. Strop i zesílené sloupky jsou potaženy Alcantarou.

Velkou změnou jsou také anatomická sedadla s tvarem opět inspirovaným v modelech jako DB9. Nejen že vypadají podstatně lépe, ale také se v nich lépe sedí než v Toyotě.

Převažujícím pocitem v kabině je kvalita zpracování i designu. Aston Martin odvedl vskutku dobrou práci, když se mu podařilo subjektivní vnímání Cygnetu posunout proti originálu stejně zásadním způsobem, jakým narostla cenovka. Kdo neváhá přihodit ke Smartu Brabus ještě pár tisíc euro, dostane skutečně nevšední stylovku. Mimochodem, v roce 2011 je to upravená Toyota, za pár let může Cygnetem dost dobře být překarosovaný Smart III.