Ano, i tohle je nová Toyota Yaris Cross. A moc by se nám v Evropě líbila
Ve srovnání s „naší“ verzí se asijský model může pochlubit třeba větší karoserií a zajímavějším designem, který by se rozhodně neztratil ani v Evropě.
Toyota Yaris Cross se loni se zhruba 200 tisíci prodanými exempláři stala nejúspěšnějším modelem japonské automobilky v Evropě. Malý crossover s volitelným pohonem všech kol (ten je řešen pomocí elektromotoru na zadní nápravě) nedávno prošel modernizací, kterou jsem vyzkoušel na silnicích krásného ostrova Mallorca.
Hlavními novinkami jsou silnější hybrid se systémovým výkonem 96 kilowattů a modernější multimédia. Zájemce o atmosférickou patnáctistovku zarmoutí zpráva, že s tímhle motorem se u osvěženého provedení již nepočítá.
Na Yaris Cross vedle Evropy můžeme narazit například i v jihovýchodní Asii, jenže v trochu jiné podobě. Loni představené SUV totožného jména, které japonská automobilka vyrábí primárně v Indonésii, ale také v Thajsku a na Tchaj-wanu (formálně zvaném Čínská republika), totiž stojí na jiné platformě. Místo architektury TNGA ve verzi GA-B totiž stojí na základu DNGA od spřízněného Daihatsu.
Vůz je díky tomu podstatně větší, na délku totiž měří 4310 milimetrů, kdežto evropská Toyota Yaris Cross dosahuje pouze 4180 mm. Rozvor se liší o 60 mm ve prospěch asijského jmenovce (2620 vs. 2560 milimetrů). Oba crossovery mají také jiný design. Zatímco „náš“ cross má trochu nudný a nepříliš zajímavý exteriér, jeho sourozenci návrháři nadělili podstatně atraktivnější kabát s ostřejšími linkami, díky kterým připomíná například Toyotu RAV4.

K pohonu slouží dvě čtyřválcové patnáctistovky. Atmosférický benzin 2NR-VE má 78 kilowattů, hybridní verze 2NR-VX dosahuje systémového výkonu 82 kilowattů. Na rozdíl od evropského modelu si musíte vystačit s pohonem předních kol, čtyřkolka v nabídce není. Zato máte k dispozici slušný zavazadelník o objemu 452 litrů (menší Toyota Yaris Cross uveze 397 litrů, v případě čtyřkolky pouze 320 l).
Ceny například na indonéském trhu začínají na 353.900.000 rupií za atmosférickou patnáctistovku, což je necelých půl milionu korun. Hybrid stojí minimálně 440.600.00 rupií neboli asi 563 tisíc korun. To je zhruba o šest tisíc méně než v Česku, kde slabší z hybridů s celkovými 85 kilowatty pořídíte od 569 tisíc korun.