Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Fabia VRS
Škoda Fabia VRS
Škoda Fabia VRS
Škoda Fabia VRS
8 Fotogalerie

Angličan udělal z jedničkové Fabie okruhový speciál. Motor má z Audi S3

Tahle Škoda Fabia první generace svůj život začala v roce 2004 jako vznětové "ereso". Dnes vypadá úplně jinak.

Anglický majitel, který Fabii vlastní od roku 2011, vůz totiž postupně upravoval, za léta v jeho vlastnictví údajně měla mnoho podob, až z ní udělal okruhový speciál.

Vzniklo tak unikátní auto, jistě jediné takové na světě, které se sériovou Fabií RS nemá mnoho společného.

Přehled úprav je skutečně rozsáhlý, zahrnuje modifikace pohonného ústrojí, exteriéru, interiéru, brzdového systému i podvozku. Podívejme se tedy jen na ty nejdůležitější novinky.

Asi nejzajímavější změna se týká motoru. Místo 1,9litrového turbodieselu se pod kapotou ukrývá zážehový dvoulitrový čtyřválec, který původně poháněl Audi S3. Turbodmychadlem přeplňovaná jednotka dává výkon okolo 320 koní.

Motor je spárován s šestistupňovou zesílenou převodovkou, která má šestý převodový stupeň údajně dost dlouhý na to, aby se Fabia rozjela až na 320 km/h. Dvoulitr má aktuálně za sebou 70 tisíc kilometrů.

Škodovka je také odlehčená (přesto váží 1290 kg, což je zhruba stejně jako výchozí Fabia RS) a dostala několik aerodynamických prvků. Vnitřek je pochopitelně vykuchaný, jen dvoumístný a dostal také bezpečnostní klec.

Majitel se aktuálně snaží okruhovou Fabii prodat, žádá za ni 13 tisíc liber, což je v přepočtu asi 383 tisíc korun.