Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
101 Fotogalerie

Americká organizace rozdávala ceny za bezpečnost aut. Neuspěla jediná značka

Organizace IIHS jako každý rok oceňovala bezpečnost jednotlivých automobilů. Letos rozdala o třetinu více cen než před rokem.

Nezávislá americká organizace IIHS rozdává ceny za bezpečnost automobilů každoročně. Tradičně se udělují ocenění Top Safety Pick a Top Safety Pick+ pro vozy, které se stran bezpečnosti opravdu povedly.

Dobrou zprávou je, že se seznam oceněných oproti loňskému roku značně rozrostl. Zatímco v únoru 2020 dostalo cenu za bezpečnost 64 vozů, letos to bylo rovných 90 aut. Devětačtyřicet z nich dostal vyšší ocenění s pluskem, zbytek se musel spokojit alespoň s tím standardním.

 

 

Kromě kompletního žebříčku oceněných, který si můžete prohlédnout na oficiálním webu IIHS, vyzdvihli organizátoři i několik zajímavostí. Předně je to fakt, že pouze jedna nominovaná automobilka nevybojovala ani jedno ocenění. Jde o japonské Mitsubishi, které na zámořském trhu nabízí modely Mirage, Outlander, Outlander Sport a Eclipse Cross. Snad jde jen o jednorázovou záležitost, neboť Mitsubishi již představilo nový Outlander, jenž sdílí techniku s Nissanem Rogue. A ten letos získal rovnou vyšší ocenění Top Safety Pick+.

Dominantou amerického automobilového trhu jsou pick-upy, přesto se jim v bezpečnostních žebříčcích IIHS příliš nedaří. Jediným vozem tohoto karosářského provedení, který si odnesl ocenění, je RAM 1500. V kategorii rodinných minivanů uspěla Honda Odyssey a Toyota Sienna. Stále to ale znamená jistý pokrok, protože loni neuspěl ani jeden minivan či pick-up.

Naopak radost z výsledků může mít Hyundai Motor Group, jehož značky Hyundai, Kia a Genesis si odnášejí sedmnáct ocenění. Dvanáct standardních, pět s pluskem.

Organizace IIHS hodnotí kromě nárazových zkoušek také fungování bezpečnostních a asistenčních systémů. Před pár lety rozšířila hodnocené kategorie také o světlomety. I kdyby byl vůz sebebezpečnější, bez pořádných světel nemá na nejvyšší ocenění nárok. Nezávislá organizace tak chce automobilky vybičovat k tomu, aby po silnicích v USA jezdila co možná nejbezpečnější auta.