Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
17 Fotogalerie

Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň!

Američané mají zajímavý trik na Dieselgate. Volkswagen vykupuje zpět všechna auta, která jsou schopná jízdy. Někteří majitelé to vzali opravdu do důsledku.

Už minulý týden jsme vás informovali o tom, že někteří Američané vrací Volkswagenu vraky. Po kauze Dieselgate totiž Volkswagen vykupuje auta s podvodným softwarem bez ohledu na jejich stav, stačí když jsou schopná jízdy. Jistý Joe Mayer z Cincinnati to vzal do důsledku a odstrojil ze svého Golfu opravdu všechno, co bylo možné.

Zatímco někteří majitelé z vraceného auta maximálně sundají nálepky, odstraní rezervní kolo a další povinnou výbavu, Mayer bude Volkswagenu vracet automobil, kterému chybí všechny dveře, kapota nebo nárazníky. Z interiéru pak odstranil airbagy, obrazovku multimediálního systému, část středového tunelu nebo třeba mřížky od ventilace.

Chybí také všechny sedačky až na sedadlo řidiče. Navíc i to Mayer plánuje odstranit a nahradit bednou, hned poté, co dojede k dealerovi vrátit auto. Tam hodlá sundat z vozu také světla.

Co však autu zůstane, je vnitřní zpětné zrcátko. Majitel totiž tvrdí, že by jej stejně nikdo nekoupil. Zachována bude také poznávací značka, které se k autu vyloženě hodí. Mayer tmavého Golfa koupil krátce před vypuknutím kauzy Dieselgate a jelikož ho stačit registrovat až poté, co se emisní skandál dostal na světlo světa, pořídil si vtipnou značku DSLGATE.

Vedle morálního hlediska se jistě budete ptát na to, zda Volkswagen Mayerovo auto skutečně odkoupí zpět. Sám vlastník tvrdí, že ano. Nechal si to totiž ověřit od několika prodejců, kteří mu shodně řekli něco ve stylu: „Nebudeme vám říkat, že je to povoleno, nicméně vykoupíme všechna auta, která jsou pojízdná a provozuschopná.“ A to Mayerův Golf splňuje, pohonné ústrojí mu funguje, a tak je schopné jízdy.

Slova dealerů navíc potvrzují dřívější prohlášení Volkswagenu. Ten oznámil, že bude vykupovat provozuschopná vozidla poháněná vznětovým motorem vybaveným softwarem rozeznávajícím měření emisí. Vyloučena z odkupu jsou pouze znovu smontovaná, různě přestavěná nebo kdysi zatopená auta, případně vozy odkoupené z vrakoviště.

A proč Mayer celou odyseu odstraňování dílů dělal? Přiznává, že se zkratka rozhodl vydělat nějaké peníze navíc, a to prodejem odstrojených komponentů jako náhradní díly. Navíc tvrdí, že se při práci hodně bavil. Jestliže vám jeho chování přijde nemorální, vězte, že celá kauza vracení vraků má dva pohledy. Jedni ho skutečně kritizují a považují za nemorální, jiní tvrdí, že si to Volkswagen za svůj podvod s emisemi zaslouží. A jaký je váš názor?