Alpina vysvětlila všechny problémy, kvůli nimž nevznikla ostrá i8
Společnost Alpina vylepšila celou řadu vozů BMW. Jedním z nich měl být i sportovní plug-in hybrid i8, z projektu ale nakonec sešlo.
Před nějakým rokem a půl se objevila informace, že společnost Alpina – dvorní úpravce automobilů BMW – si hodlala vzít do parády plug-in hybridní tříválcový sporťák BMW i8. Ten by nejenže dostal čtyřválec, ale hlavně o nějakých 100 koní více a hrstku exteriérových a interiérových úprav k tomu.
Modifikovaná verze měla dostat dvoulitrový čtyřválec, jenž by v kombinaci s elektromotory dosahoval systémového výkonu 460 koňských sil a 700 newtonmetrů točivého momentu. Namontovat pod kapotu větší agregát by zas až takový problém nebyl, jenže…

Kromě toho inženýři zjistili, že běžně dodávaná šestistupňová automatická převodovka v modelu i8 „nepobere“ větší porci výkonu, proto by bylo třeba ji nahradit samočinným osmikvaltem Aisin. Větší motor s větší převodovkou vyžadoval nasazení silnějšího pomocného rámu, to by ale znamenalo nárůst hmotnosti o minimálně 100 kilogramů a hlavně opakování nárazových testů, což byla pro úpravce další značná komplikace.
Je zajímavé, že vyjádření Andrease Bovensiepena se nepatrně liší se slovy, která zhruba před rokem uvedl v rozhovoru pro Jalopnik. V něm totiž tvrdil, že Alpina i8 nikdy nespatřila světlo světa, neboť do jeho vzniku rázně vstoupilo BMW. Mnichovští prý požádali úpravce o ukončení projektu, neboť jeho ostrá verze by nekorespondovala s „ekologickou identitou“ modelů BMW i. Těžko říct, kde je pravda…