Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Acura NSX Concept
Acura NSX Concept
Acura NSX Concept
Acura NSX Concept
6 Fotogalerie

Acura NSX Concept: Supersport se slavným jménem nově jako hybrid

Honda, resp.Acura splnila, co v prosinci slíbila. Na autosalon do Detroitu přivezla nový koncept nástupce slavné NSX.

Honda pod značkou Acura na letošním autosalonu v Detroitu představuje crossover RDX pro modelový rok 2013, kompaktní prémiový sedan ILX a především koncept nového supersportu. Ten si dokonce vypůjčil označení NSX slavného modelu, aby byla jasná jeho přímá návaznost a bylo zapomenuto na pokusy jakým byla například Honda HSC z roku 2004 nebo předloňská Honda HSV-010 GT.

Původní Honda NSX se představila v roce 1989, výroba se rozběhla o rok později a skončila v roce 2005. S výjimkou faceliftu v roce 2001 nebylo na sportovním kupé od dob vzniku až do ukončení výroby mnoho změněno a během patnácti let bylo vyrobeno okolo 18.800 vozů.

Před koncem kariéry mohli zájemci o Hondu NSX volit jeden ze dvou vidlicových šestiválců uložených napříč před zadní nápravou. Základní třílitrová verze disponovala výkonem 188 kW (255 k) a točivým momentem 284 Nm. Provedení s objemem 3,2 l nabízelo 206 kW (280 k) a 298 Nm.

Na oblíbenou původní NSX chce Honda navázat supersportem své severoamerické divize Acura. Ten se představuje coby koncept v Detroitu s dvoumístnou uzavřenou karoserií dlouhou 4330 mm, širokou 1895 mm, vysokou 1160 mm a s rozvorem náprav 2575 mm. Na přední nápravě obouvá pneumatiky 255/35 R 19, na zadní pak pláště 275/35 R 20.

Pod karoserií čistých linií, za které by se nemusely stydět ani supersporty nejmenovaných italských značek, je stejně jako u původní NSX před zadní nápravou napříč uložen vidlicový šestiválec VTEC. Novinkou je ale dvouspojková sedmistupňová převodovka a pohon všech kol prostřednictvím systému Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive). Ten využívá dvojici elektromotorů hybridního systému k distribuci pozitivního i negativního točivého momentu mezi kola přední nápravy v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách.

Honda uvádí, že Acura NSX má představovat dokonalé spojení stroje s řidičem a má nabízet vynikající ovladatelnost, jízdní vlastnosti i výkony. Zároveň má kupé nabízet přijatelné provozní náklady a být přívětivé k životnímu prostředí.

Na svůj v podstatě jediný sériový supersport hodlá Honda navázat od roku 2004 a v nepravidelných intervalech proto představuje svým fanouškům koncepty, které jsou více či méně jeho připravovaným nástupcem. Bohužel, dosud se ani jeden nedostal do sériové výroby a i v případě Acury NSX vedení automobilky prozatím jen slibuje.

Novinka má ukázat jakým směrem se mají ubírat sportovní modely značky Acura. Z konceptu odvozený sériový supersport, který se od něj nemá příliš lišit by měl do showroomů dorazit za tři roky. Vývoj sériového modelu má mít na starosti americké R&D Hondy a výroba nové NSX se značkou Acura má probíhat v Ohiu.

Během této doby se mohou zájemci a fanoušci těšit na plnohodnotného nástupce původní NSX a doufat, že se skutečně dočkají nového supersportu, který neskončí jako zmiňovaná HSC nebo HSV.