Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
AC Schnitzer BMW i8
AC Schnitzer BMW i8
AC Schnitzer BMW i8
AC Schnitzer BMW i8
24 Fotogalerie

AC Schnitzer si pohrál s roadsterem BMW i8

Aleš Dragoun
Ladit hybridní auto s tříválcem je ošemetná záležitost. Známý AC Schnitzer se však s úkolem popral se ctí...

Roadsteru BMW i8 se konečně dočkali první zákazníci. Pro ty, kteří se nechtějí spokojit se sériovou podobou, má řešení slavný ladič AC Schnitzer. Přeplňovaný tříválec 1,5 l/170 kW i elektromotor se 105 kW zůstaly pochopitelně nedotčeny, měnil se pouze vzhled. I s nebem nad hlavou pořád vypadá i8 jako ufo, je vlastně nutné něco přidávat?

Třeba černá jedenadvacetipalcová kola s pěticí dvojitých paprsků. Tuner z Cách použil pro sérii snímků bílé auto, aby vynikla ještě více. Inu, proč ne? To ale také náležitě vyšperkoval. Zákazníci mohou vybírat ze sady příslušenství: jiné černé mřížky, předního nárazníku s karbonovými ploutvičkami, většími ploutvemi na bocích před zadními koly, difuzorem a stylovým zadním křídlem. Je na každém, co zvolí, díly jsou k dispozici i samostatně.

Kokpit lze zkrášlit kupříkladu velurovými koberečky a hliníkem – nejen pedály a řidičovu opěrku levé nohy, ale tento kov se uplatí i na ovladači systému iDrive. Už zmíněná kola mají rovněž dvoubarevnou variantu, přední jsou široká 8,5, zadní 9,5 palce a každé váží 11,4 kg. Oproti továrním „turbínovým dvacítkám“ zhubla čtveřice celkem 4,4 kg, ale po obutí se váhová úspora prakticky smaže. Jen je k dispozici větší přilnavost díky rozměrnějším kontaktním plochám s vozovkou.

Aby toho ještě nebylo málo, k mání je i podvozkový kit, který auto přiblíží k asfaltu o 20 mm vpředu a 25 mm vzadu. Kombinovaných 275 kW hybridního systému stačí k akceleraci z klidu na stovku za 4,6 s, tovární omezovač na dvěstěpadesátku deaktivován není. Je ale léto, takže majitelé mohou vyvolávat třeba v jihofrancouzských letoviscích patřičný rozruch. Koneckonců, BMW i8 v jakékoli verzi nepotkává člověk na silnicích každou chvíli, že?