Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Abarth 500e
Abarth 500e
Abarth 500e
Abarth 500e
57 Fotogalerie

Abarth bude dělat jen ostré elektromobily. Spalováky jsou totiž moc nákladné

Daniel Fuglevič

Nové spalovací hot hatche sice Abarth neplánuje, zato by se mohl pustit do segmentu ostrých elektrických SUV.

Vypadá to, že vlnu nových čistě elektrických Abarthů alespoň v nejbližší době nedoplní žádná novinka se spalovacím, respektive ani hybridním motorem. Nedlouho po uvedení ostrého crossoveru 600e, který v portfoliu dvorního úpravce Fiatů doplnil i dříve přiostřený hatchback 500e, vedení italské značky potvrzuje, že se bude do budoucna soustředit právě na vývoj sportovních elektromobilů.

Video placeholder
Abarth 600e Scorpionissima • Abarth

Budoucnost Abarthu přiblížil v rozhovoru s britským Autocarem sám evropský šéf značky Gaetano Thorel, který s ohledem na stále přísnější emisní limity v podstatě vyloučil uvedení jakéhokoliv konvenčního nástupce dosavadních spalovacích modelů 595 a 695. K vysokým nákladům na výrobu přitom vedoucí značky zmínil i vysoké provozní náklady ze strany zákazníků.

„Pokud vyrobíte sportovní hatchback se spalovacím motorem, který vypouští emise 180 g/km, a jste v Itálii, musíte každý rok zaplatit silniční daň ve výši 1000 až 2000 eur,“ uvedl Thorel. „Není tedy spravedlivější, když můžeme zákazníkům nabídnout elektrický sportovní hatchback, který se na silnici chová stejně, nabízí stejný požitek z jízdy a stejnou úroveň výkonu? To vše za stejnou cenu? Myslím si, že je tedy lepší nabízet elektromobily,“ dodal.

Ani na otázku využití mild-hybridní technologie, která se má ve Fiatu 500 Ibrida objevit v roce 2026, však Thorel neodpověděl ve zrovna pozitivním směru: „Musíme zůstat věrní DNA Abarthu. Motor mířící do nové pětistovky je mikro-hybrid, který nám neumožní získat takový výkon, abychom vytvořili skutečný Abarth. Tím pádem to nebude možné.“

Čeho bychom se ale nakonec v budoucnosti od Abarthu mohli dočkat, je po roce 2027 ostrá verze chystaného SUV, u něhož by mohl Fiat znovu použít jméno Multipla. „Podle mě může být nový Abarth vyvinut na jakémkoliv základě, pokud si udrží DNA Abarthu. Osobně nevidím omezení, aby modely Abarthu byly pouze hatchbacky segmentu A nebo B. Pokud budeme mít k dispozici SUV, tak proč ne?“ naznačil Thorel.