640 koní a pohon zadních kol. Lamborghini představuje Huracán Tecnica
Lamborghini se chlubí novou verzí modelu Huracán. Jmenuje se Tecnica a majitele má potěšit jak na silnici, tak na okruhu.
Jde tedy o provedení, které se nachází někde mezi standardním Huracánem Evo a ostrým STO. Výkon odpovídá té sportovnější variantě, tedy STO: atmosféricky plněný vidlicový desetiválec o objemu 5,2 litru tedy poskytuje 640 koní (470 kW) a také dává 565 Nm. Motor v Evu má 610 koní a 560 Nm.
Lamborghini dále v souvislosti se silnější V10 zmiňuje zajímavější zvuk. Huracán Tecnica bude k mání výhradně s pohonem zadních kol, který doplňuje systém natáčení zadní nápravy. Motor je kombinován se sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou. Huracán Evo zrychluje z klidu na stovku za 3,2 sekundy, maximální rychlost výrobce neprozradil.
Zato zdůrazňuje, že udělal spoustu práce pro to, aby vůz skvěle fungoval i na okruzích. Supersport je vybaven karbon-keramickými brzdami a díky použití odlehčených dílů je také lehčí. Jde například o karbonový kryt motoru či nové dveřní panely. Tecnica váží 1379 kilogramů, zadokolkové Evo 1389 kg. Zas tak velký rozdíl to tedy není.
V Lamborghini se dále zaměřili na aerodynamiku: Tecnica údajně nabízí o 35 procent lepší přítlak na zadní nápravě, současně se však inženýrům povedlo o 20 procent snížit aerodynamický odpor. Bavíme se opět o srovnání s provedením Evo RWD.
Italská automobilka plánuje, že první exempláře Huracánu Tecnica zákazníkům dodá ještě v letošním ruce. Cenu však neprozradila.
