5 aut, kterým se v Česku postaví Opel Frontera. Srovnali jsme ceny, výbavu i rozměry
Obtížně zařaditelný malý crossover, který je ale delší než Škoda Karoq a může mít až sedm sedaček, vstupuje na český trh výhradně s hybridním pohonem a cenou startující nad půlmilionem korun. Za tolik peněz je už možné si docela vybírat.
Opel Frontera se představil už v červnu letošního roku, ceník na sebe však nechal několik měsíců čekat. Nyní je na světě spolu s technickými daty novinky a zhusta potvrzuje to, co jsme se dozvěděli už při prvním osobním seznámení.
Zejména jde o slušnou základní výbavu, která je pojmenovaná Edition. Kromě asistentů a hlídačů povinných v rámci předpisů GSR2 obsahuje také „inteligentní“ tempomat – co to konkrétně znamená, zda je adaptivní a zvládá přebírat rychlosti z dopravního značení, zatím není jasné – s omezovačem rychlosti, LEDkové světlomety, automatická světla včetně dálkových, automatické stěrače, couvací senzory, manuální klimatizaci či 10“ displej coby přístrojový štít.
Vyšší verze GS přidává parkovací čidla i dopředu, sledování mrtvého úhlu, LEDková i zadní světla, 10“ centrální dotykový displej s navigací a bezdrátovým zrcadlením smartphonu, automatickou klimatizaci, vnější zrcátka elektricky i sklopná, ergonomická přední sedadla či 17“ litá kola.
Technická data a ceny nového Opelu Frontera | ||
Provedení | Hybrid 1.2 Turbo eDCT6 100 k | Hybrid 1.2 Turbo eDCT6 136 k |
Motor | řadový zážehový tříválec, turbodmychadlo | |
Zdvihový objem [cm3] | 1.199 | |
Největší výkon [kW/min] | 74/5.550 | 100/5.500 |
Točivý moment [N.m/min] | 205/1.750 | 230/1.750 |
Převodovka | šestistupňová dvouspojková | |
Max. rychlost [km/h] | 180 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,0 | 9,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,5 | |
Emise CO2 [g/km] | 122-123 | 122-127 |
Objem zavazadlového prostoru [l] | 460/1.600 | |
Pohotovostní/celková hmotnost (sedmimístné provedení) [kg] | 1.344/1.830 | 1.344 (1.376)/1.830 (2.020) |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (sedmimístné provedení) [kg] | 1.250/610 | 1.250 (1.050)/610 |
Rozměry d × š × v [mm] | 4.385 × 1.795 × 1.655 | |
Rozvor [mm] | 2.670 | |
Cena od [Kč] | ||
Edition | 549.990 | 589.990 |
GS | 609.990 | 649.990 |
Jaká auta budou patřit ke konkurentům frontery? Zařadit ji není úplně jednoduché, protože stojí na platformě pro malé a levné vozy Smart Car, vzniklé úpravou staršího základu CMP, resp. eCMP v případě elektromobilů, zároveň jde ale o docela velké auto. Svou délkou a rozvorem náprav je srovnatelná se Škodou Karoq, ale šířkou je blíž menšímu kamiqu, a tak ji Opel staví na roveň právě jemu.
Oproti oběma škodovkám však má bonus – se silnějším motorem může mít až sedm míst k sezení. V sedmi lidech se sice budete uvnitř možná trochu tísnit – pohodlně sedmimístná Dacia Jogger je do všech směrů znatelně větší, o 16 cm na délku, o deset na šířku a o téměř dvacet na rozvoru – ale přeprava bude možná. A tak je jediným přímým konkurentem Citroën C3 Aircross, který je ale technicky totožným strojem.
U všech ostatních aut je třeba upřednostnit tu či onu charakteristiku, v níž je možné je s fronterou srovnat. Jaká auta to tedy jsou?

Citroën C3 Aircross
Začneme-li tím nejlépe srovnatelným vozem, protože je technicky shodný, je na prvním místě Citroën C3 Aircross. S rozměry 4.390 × 1.790 × 1.660 mm je o 5 mm delší, 5 mm nižší a 5 mm širší než frontera, rozvor 2.670 mm je stejný.
Nový aircross ještě české zastoupení Citroënu nemá na webu, můžeme tak sloužit jen francouzskou základní cenou, která je 19.400 eur, tedy 490 tisíc korun. To však za stokoňovou verzi bez hybridu s manuální převodovkou; hybrid je v nabídce jen ten silnější a s vyšší výbavou, takže začíná na 25.500 eurech (644 tisících korun).
Škoda Kamiq
Přijmeme-li marketing Opelu a srovnáme fronteru s nejmenším evropským crossoverem Škodovky, kamiqem, zjistíme, že s jeho rozměry 4.241 × 1.793 × 1.531 mm na něj má frontera náskok 144 mm v délce, 2 mm v šířce a 124 mm ve výšce. V rozvoru náprav kamiq s hodnotou 2.639 mm ztrácí 31 mm.
Výhodou kamiqu je, že nabízí manuální převodovku, 1,5l čtyřválec o 150 koních (110 kW) a pokud budete ochotni dostatečně připlatit, také bezklíčový přístup, světlomety LED Matrix či prosklenou střechu. Nemá však hybridní ani elektrické provedení. Jeho cena začíná na 479.900 korunách a zmíněný čtyřválec koupíte za nejméně 579.900 korun. V základu dostanete ocelová kola, manuální klimatizaci či vyhřívaná přední sedadla.
Škoda Karoq
Šířkou je frontera sice blízko kamiqu, délkou je však blíž karoqu, jehož rozměry jsou 4.382 × 1.841 × 1.605 mm. To znamená, že je frontera o 3 mm delší, o 46 mm užší a o 50 mm vyšší. Rozvorem náprav 2.638 mm je frontera lepší o 32 mm. Zásadní výhodu však má karoq pro ty, kteří chtějí pohon všech kol – karoq ho nabízí, byť má potom kratší rozvor o dalších 8 mm.
Karoq taky nekoupíte s hybridem a už v základu je citelně dražší, ale také výkonnější – s patnáctistovkou o 110 kW stojí od 715.900 korun. Také je však k mání se vznětovým motorem, dvoulitrovým čtyřválcem o 85 nebo 110 kW, s nímž stojí rovněž od 715.900 korun. Základ odpovídá segmentu C-SUV a obsahuje LEDková světla i přední mlhovky, také automatickou dvouzónovou klimatizaci nebo bezdrátové zrcadlení smartphonu.
Čtyřkolka je k mání pouze k nejvyšší výbavě Sportline a s cenou od 1.015.000 korun už se opravdu její okruh potenciálních zákazníků s fronterou nepřekrývá. Stejně tak vybavit je možné karoq velmi bohatě, např. i asistentem pro poloautonomní jízdu, ambientním osvětlením interiéru či panoramatickým kamerovým systémem.
Srovnání rozměrů | |||
Délka × šířka × výška | Rozvor náprav | Zákl./max. objem zavazadelníku pětimístné verze | |
Opel Frontera | 4.385 × 1.795 × 1.655 mm | 2.670 mm | 460/1.600 l |
Citroën C3 Aircross | 4.390 × 1.790 × 1.660 mm | 2.670 mm | 460/1.600 l |
Škoda Kamiq | 4.241 × 1.793 × 1.531 mm | 2.639 mm | 400/1.395 l |
Škoda Karoq 4×2 | 4.382 × 1.841 × 1.605 mm | 2.638 mm | 521/1.630 l |
Toyota ProAce City Verso L | 4.753 × 1.848 × 1.837 mm | 2.975 mm | 850/3.500 l |
Volkswagen Taigo | 4.269 × 1.757 × 1.499 mm | 2.554 mm | 440/1.222 l |
Toyota ProAce City Verso
Budeme-li hledat sedm míst k sezení, velmi oblíbeným povozem např. pro velké rodiny je některý vůz z užitkových paterčat Stellantisu. Verze od Toyoty, nazvaná ProAce City Verso, je svými rozměry ve verzi Long 4.753 × 1.848 × 1.837 mm oproti fronteře o dost větší – je o 368 mm delší, o 53 mm širší a o 182 mm vyšší. Také s rozvorem 2.975 mm je o 305 mm delší.
Podobná je nicméně ceníkem, kde v základní verzi Business Long stojí od 517 tisíc korun se 110k tříválcem o objemu 1,2 litru a manuální převodovkou. Za dvě dodatečné sedačky se připlácí 18 tisíc, vznětová provedení stojí od 550 tisíc korun. Základní výbava je zde podobná fronteře, obsahuje však 10“ centrální dotykový displej a boční posuvné dveře na obou stranách.
Volkswagen Taigo
Naopak pokud budete hledat pětimístné crossovery, může se konkurentem stát i Volkswagen Taigo. Ten je s rozměry 4.269 × 1.757 × 1.499 mm o 116 mm kratší, o 38 mm užší a o 156 mm nižší než frontera; rozvorem 2.554 mm je kratší o 116 mm.
Stejně jako škodovky ovšem nabízí i 1,5l čtyřválec o 150 koních, byť za ten je třeba zaplatit nejméně 712.900 korun. Tříválec 1,0 TSI ale stojí od 519.900 korun. Základní výbava je tady o něco lepší než u frontery, např. není třeba připlácet za zrcadlení smartphonu, zbytek je ale dost podobný.