3 věci, které mi vadí na Škodě Elroq: Příliš málo kreativity a invence
Nové elektrické SUV od Škody boduje příznivou základní cenou, šíří nabízených verzí a nabídkou prostoru. V některých ohledech ovšem mohla přinést více novinek.
V minulém článku jsem nastínil pět věcí, které se mi na nové Škodě Elroq líbí. Vzhledem k tomu, že jde o kratšího sourozence většího SUV Enyaq, jsem do výběru zařadil vnitřní prostor, který je skutečně bezkonkurenční. O takových dimenzích, zejména v podélném směru, si auta se spalovacími motory mohou nechat jenom zdát.
Příbuznost se zmíněným služebně starším elektromobilem ovšem přináší také několik věcí, které se mi úplně nelíbí nebo mě trochu mrzí. Pojďme si je představit.
1. Málo svébytný exteriér
Škoda již na jaře 2022 představila nový stylisticky směr s názvem Modern Solid, který se u sériového modelu představil právě u elektrického SUV Elroq. Novinka si ovšem z designu budoucích škodovek vypůjčila jenom malou část, konkrétně přední světlomety a úzkou masku. Zbytek auta až nápadně připomíná Škodu Enyaq, jež se veřejnosti poprvé ukázala už v září 2020 v Praze.
Oba elektromobily mají až příliš podobnou siluetu, boky a zadní část včetně tvaru koncových světlometů. Design o čtyři roky mladší novinky se tudíž moc neposunul. Tedy skoro vůbec…
2. Kde jsou moje kolečka?!
Parafrázi výroku Zdeňka Svěráka z filmu Obecná škola zde využiji velmi rád. Protože co platí pro exteriér Škody Elroq, platí též pro vnitřek vozu. Ani tady nenajdete prakticky žádné odlišnosti od enyaqu. Jednou z čestných výjimek je volant, který má nápis Škoda místo tradičního loga s okřídleným šípem.

Za vyloženě promarněnou příležitost považuji absenci tří otočných koleček Smart Dials z modelů Kodiaq a Superb, která ovládání teplotu ventilace, vyhřívání/odvětrávání sedadel a další funkce. V elroqu spoustu věcí musíte obsluhovat na středovém displeji, což zrovna v případě klimatizace není nejrychlejší ani nejpraktičtější. Multimédia jsou naštěstí mnohem rychlejší než dva tři roky zpátky.
3. Malý displej před řidičem
Na zhruba pětipalcovou obrazovku nahrazující klasickou kapličku před řidičem jsem si stěžoval již u dražší Škody Enyaq. I když se situace díky postupným změnám vylepšuje, stále mi takhle malý displej přijde zbytečný. Zobrazuje totiž minimum informací. Pokud tedy chcete znát aktuální nebo dlouhodobou spotřebu, musíte si údaje zobrazit na středovém monitoru.
Škodovka sice argumentuje tím, že více informací si můžete zobrazit na head-up displeji, ten má ovšem ve standardu pouze vrcholná verze First Edition s výkonem 210 kilowattů a akumulátorem s využitelnou kapacitou 77 kWh, jež startuje na 1.339.000 Kč. U prostředního stupně Selection je k dispozici v paketu Advanced za mastných 115 tisíc korun, u základní linie Essence není dostupný vůbec.
Škoda Elroq na druhou stranu vznikla jako levnější alternativa k většímu enyaqu. Přebírání designu (a tím pádem možná i některých karosářských dílů) a prakticky shodný interiér tudíž šetří vývojové a výrobní náklady, které jsou u elektromobilů s drahými technologiemi v čele s trakčním akumulátorem vyšší než u aut se spalovacími motory.
Svébytnější podobu uvidíme až na malém elektrickém crossoveru Škoda Epiq, který by se měl představit v roce 2026.
Je něco, co vám na Škodě Elroq vadí a v našem výpisu to chybí? Podělte se s námi o názor v diskusi pod článkem!