Ojeté BMW řady 5 (F10/F11/F07): Tentokrát se to povedlo
1
/
52
Prohlédnout znovu
Ojeté BMW řady 5 (F10/F11/F07): Tentokrát se to povedlo
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW řady 5 (F10/F11/F07)
|
Svět motorů
Řadové šestiválce nabízejí úžasné svezení. Nejlepší z nich je zážehová řada N53.
|
Svět motorů
Motor 2.0 16V Turbo
|
Svět motorů
Motor 3.0 24V Turbo
|
Svět motorů
Novinkou byl elektromechanický posilovač řízení, jehož motor vidíte uprostřed
|
Svět motorů
Volič samočinné osmistupňové převodovky ZF je stále na středovém tunelu
|
Svět motorů
BMW řady 5 (F10/F11/F07)
|
Svět motorů
Verze Gran Turismo neboli F07 nabídla současně dvojí otevírání víka kufru - buď sedan, nebo liftback
|
Svět motorů
Na přání mohla mít pětka čtyřzónovou samočinnou klimatizaci
|
Svět motorů
Gran turismo je vzadu mnohem prostornější než sedan či kombi. Sedadla jsou totiž nezávisle podélně posuvná (elektricky). Buď pro tři, nebo pro dva (na snímku).
|
Svět motorů
Pod loketní opěrkou se nachází dokovací stanice pro integrovaný telefon.
|
Svět motorů
Fotka ukazuje stanici bez telefonu jen s konektorem, který komunikuje na optické síti MOST.
|
Svět motorů
Foto akumulátoru typu AGM, který je uložen pod podlahou zavazadelníku.
|
Svět motorů
Už od dob pětky E34 lze u touringu otevřít samostatně sklo pátých dveří. Kromě BMW to nabízel třeba Peugeot 207 SW.
|
Svět motorů
Samočinná převodovka ZF 8HP existovala v několika verzích
|
Svět motorů
Aktivního řízení s řiditelnou zadní nápravou a proměnným převodem té přední
|
Svět motorů
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
Interiér testovaného vozu byl vybaven snad vším, co bylo k dispozici. Po epizodě v E60 je opět střední část panelu palubní desky natočena k řidiči. Konkrétně o sedm stupňů.
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
Vrcholná verze předních sedadel nabízí elektrické nastavování dokonce i opěrky hlavy či délky sedáku
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
Prostornost ve druhé řadě je u F10 a F11 omezená jak v příčném, tak také v podélném směru. Autor článku měří 170 cm.
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
V motorovém prostoru najdete také čtyři specifické trubkové výztuhy
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
Kliky komfortního odemykání občas zlobí. Příčinou je selhávající vysílač uvnitř.
|
Svět motorů/David Rajdl
Do zásuvky OBD patří pouze diagnostický přístroj. Nic jiného sem nepřipojujte. Jinak si můžete zadělat na velký problém.
|
Svět motorů/David Rajdl
Zadní hardy spojka vykazovala na testovaném voze drobné trhliny
|
Svět motorů/David Rajdl
Hadice takzvaný husí krk odvětrávání klikové skříně se stopami od oleje.
|
Svět motorů/David Rajdl
Motor N47 po demontáži domečku se sacím filtrem
|
Svět motorů/David Rajdl
Po demontáží plastového víka se vám odkryje pohled na čistič sání
|
Svět motorů/David Rajdl
Vůz má baterii pod podlahou kufru. V motorovém prostoru je jen kladný vývod.
|
Svět motorů/David Rajdl
Velmi složitá technika recenzované pětky vyžaduje specializovaný servis
|
Svět motorů/David Rajdl
Hardy spojka na výstupu z transferu. Ten ukrývá mimo jiné lamelovou spojku VTG.
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive
|
Svět motorů/David Rajdl
Komponenty přední nápravy využívají hojně hliníkové slitiny. Zde na fotce je novinka v řadě 5, horní příčné rameno.
|
Svět motorů/David Rajdl
Zde v detailu vidíte dvojice čepů dvou spodních ramen.
|
Svět motorů/David Rajdl
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid