počkejte si na cenu pod 500 000.
Tedy až za 2 roky bude vyrábět Tesla model 2 a VW model ID.2.
Zejména je vtipný Arese,
co zde uvádí historické odkazy. Zde musím poznamenat, že digitálky dříve taky stály celou výplatu.
Tedy pan učitel v důchodu Arese nás tady zkouší z historie.
Pane učiteli v důchodu, Tesla model 3 bude stát letos 900 000 a porovnejte to s tím, kolik stála před 2 rokama.
Čekám a píšu si do deníčku.
BTW1 Tesla i VW slibují, že jejich elektromobily Model2 a ID.2 budou stát 25 000 Eur, což je 620 tisíc. Těch chybějících 120 tisíc nám dorovnáš?
BTW2 VW v roce 2020 sliboval, že v roce 2023 uvede na trh VW ID.1 za 20 000 Eur. Poté tento plán odložil na rok 2025. Nyní plánují, že to bude v roce 2027. Je to poslední odklad plánu? Pokud to VW bude odkládat ještě několikrát, tak inflace způsobí, že v budoucnu za těch slibovaných 20 000 Eur bude moci vyrobit tak leda elektrokolo.
Taky na takove lidi jako ty míří svá vyjádření. Laciny populismus u tohohle typu lidi zabírá.
Jaky je plan, vystoupit z EU? Super, co dal? Ekonomika ČR je velikosti středního Čínského mesta. Jak dlouho asi v globalnim svete vydrzime? Nestacibpriklad Slovenska jak rychle se z něho i pres EU členství stává satelit ruska?
Ono je to s tou cenotvorbou složitější a komplexnější…
V digitálních hodinkách nebyly desítky kilogramů materiálu z kovu vzácných zemin. Opakuji vzácných. Myšlenka, že se produkce zlevňuje s množstvím výroby je samozřejmě správná, otázka je jestli to platí v případě, že do produktu zapracováváte vzácné suroviny. Vzácné.
Tesla model 3 stojí podle konfigurátoru 1 029 490 Kč a oproti dvěma letům zpět, kdy tam byla baterie 77 kW hodin je tam dnes tuším 62 kW hodin…
Uvidíme časem.
Elektromobily jsou jistě zajímavý technický počin, které mají v mnoha případech svoje úplatnění, obecná averze vůči nim je dána jejich vnucováním a vynucováním i v případech, kdy to smysl nedává, nikoliv jejich technikou pohonu.
A to je případ aut, které zajišťují mobilitu většinové populaci, to jest v cenách třeba 300 až 600 tis. Dnešní auto za půl milionu je naprosto dostačující pro běžné použití ve všem a bez řady zbytečných asistentů a regulací by bylo ještě příjemnější a levnější. Tam elektromobily nejsou alternativou. V poslední řadě bychom neměli zapomínat, že pokud sebereme většinové populaci možnost Mobility, tak (i) frustrovaní a nasraní lidé chodí k volbám… abychom se pak nedivili. On sociální smír není samozřejmost. Na to už zřejmě mnoho lidí zapomnělo, stejně tak jako na to, že je potřeba mít zbraně, abychom mohli žít v míru.
Lithium nijak vzacne neni, stacilo navysit tezbu, prestan psat bludy co AF... https://www.autoforum.cz/…-noveho-rekordu/
"Drahé elektromobily budou ještě dražší" :-!:D:D
V cenach kolem pul milionu brzy dostanes zajimava nova elektricka auta.
VW id2all, Tesla Model 2
A uz dnes muzes objednat krasny Citroen ë-C3.
Cenova parita ve vyssich tridach uz nastala.
Staci si pockat par let, az nastane v B/C segmentu.
A nedelej hloupa proroctvi jako AF.
Nestarnou dobre...
Naopak co tu tvrdim leta ja o Tesle a EV obecne se krasne plni.
Mozna se zpozdenim v jednotkach roku.
Leta tu pisu o cenove parite 2025.
Mozna bude o rok nebo dva pozdeji.
Ale bude. ;-)
Dale, jestli ti jde o socialni smir, tak bys mohl vedet, ze socialne slabsi si fakt nekupujou novy auta. WTF
https://autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/ceny-elektromobilu-v-bazarech-klesaji-zanovni-teslu-lze-koupit-za-cenu-skody-karoq
Ceny elektromobilů v bazarech klesají :yes::yes::yes:
Ojety TMY je rodinnym idealem.
Proto se taky stal novy nejprodavanejsim autem sveta 2023...
Ojetin bude brzy dost a (podle deklarovane vysoke ztraty hodnoty EV) za dobre ceny.
PS Jaka je realita na trhu "vzacnych" kovu? https://www.idnes.cz/…o-zahranicni_jla
Cena niklu klesá, i když je důležitý pro výrobu baterií do elektroaut :yes:
Akorat ze vubec…
Cena baterii stale klesa.
Tento tyden zde. Rozdil v cene skodovky bez PHEV a PHEV ktery ma navíc 20kWh baterii a elektromotor s nabijecku je 170 tis…
Proc opakujes nesmysle kolem EV?
elektromobilitu budu davat v eu zmysel ked ich leasingove spolocnosti budu vediet ponukat do fleetu. to su najvacsi zakaznici...ked sa neoplati im kupovat, poistovat, udrziavat a nasledne predavat ev auta, tak elektromobilita sa v eu nepresadi...
Protože ten článek vůbec nehovoří o klesající ceně EV, ale o rostoucích cenách automobilů.
In January 2020, the average electric car price was $54,668, or 42% higher than the overall market average. In 2023, the average cost of a new EV was $53,376 or about 10% higher than the overall new car market.
a následuje taková tabulka, která vypovídá jasně.
Jak to bylo ta dnešní mantra o porozuměni psanému textu ?
(přičemž mi nikdo ještě nikdy nedal příklad nepsaného textu). LOOOOOL ROFL
Why Are EV Prices Dropping?
average EV price in 2024
Why are EV prices dropping? Tesla keeps slashing prices, in turn launching an all-out price war with the competition. Remember, Tesla continues to make up 50% of all EV market share in America. $55,000 is not cheap, of course. An abundance of luxury options continues to keep the average price of an electric car well above gas counterparts.
Tro(t)lle
To, ze drive byla cena EV vyssi o 42% a dnes jen o 10% je vyrazny pokles.
Prej porozumneni psanemu textu. :D:D:D
Spalovaky vyrobci zdražuji uměle, souhlasim. Ale ne, aby cena byla stejná jako EV, ale pro vlastní zisk. Viz co psal Hendly. Ukázka třeba u Škody, kdy prodali o cca 30% méně než v 2018, ale zisky byly stejné, cca 1.8mld provozní zisk. Tzn, že na jednom aute vydělává o 30% více než pred 6 lety. O kolik že ta auta zdrazila? O inflaci, která byla od roku 2018 dohromady cca 38%?
Já vidím důvody pro zdražování spalováků dva. Přiblížit ceny alespoň trochu k EV, aby EV vůbec někdo koupil a dohonit nákladově propad zisku výrobců, způsobený dražšími výrobními náklady na EV, které by si nikdo normální nekoupil, pokud by je automobilky nacenily obvyklým vzorcem.
Nepochopil jsi - nebo nechtěl pochopit - co jsem napsal.
Myslel jsem cenotvorbu běžné klasické automobilky, původně postavené a zařízené na výrobu ICE, která k tomu začíná vyrábět ještě EV.
Automobilka, vystavěná prvotně a pouze jen na výrobu EV, je jiný případ. Hypoteticky pokud by se třeba ta Tesla rozhodla dnes vyrábět ke svým EV i ICE a chtěla by se konkurenceschopně uplatnit na současném trhu, jistě by se nové náklady negativně promítly i do zaběhnutých postupů a i do tvorby cen těch již vyráběných EV.
To psali v Autoforu a psal to i Putin a psali to v Číně vůbec všichni dezoláti a chcimírové. jen proto, že má někdo jiný názor, tak okamžitě zdehonestovat a sestřelit, možná nejraději zastřelit, že diskuzní demagogu.
Takze znova, zvyšovaní ceny spalovaku samozrejme prinasi výhodu Tesle a ostatním výrobcům EV kteri maji technicky naskok. To by asi moc smysl nedavalo.
K cene EV. Dacia po skonceni dotaci snížil cenu Springu z 550 na 330 tis. Ale celou dobu slyším jak automobilky na EV div neprodělávají.
Cenotvorba je velice slozita a jeste slozitejsi kdyz do toho vstupuje poplatek za CO2, ale jedno z vysledku lze cist. Automobilky rozhodne neprodělávají. Delaji tvrdý byznys jehož soucasti je i medialni výstup a lobbing viz EURO7.
Nechci nikoho dehonestovány, ale co zacit konecne normalne technicky argumentovat?
Myslis ze se v horizontu 5-10 let baterie technicky nikam dal neposunou?
Hlavně aby se Vám posunula výroba elektrické energie a měli jste to čím nabíjet a někde sehnali těch 120-350 BILIONU EURO na zásadní přebudování infraskturuy, na zelený vodík, dobíjčeky a další větrníky a FV a a odněkud , třeba z Mongolska přivezli 10,7-27 milionů lidí na ometání saharského písku z panelů
Ony ty státy ty příjmy z ropy potřebují stejně, jako my tu ropu.
Ted anketní otázka, co ty státy žijící z ropy udělaj až o ty příjmy přijdou?
Když budeme mít smůlu vid Lojzíku utopisto, tak cílenými teroristickými útoky na různých místech EU v jednom dni po Evropě sejmou tak milion lidí vid
Kdo nemá co ztratit, tomu je všechno jedno, žvlášt když je to boj proti bílým bezvěrcům vid.
Ale to tobě v utopistický kedlubně nedocvankne vid Lojzíčku Melounáři
Jediným viníkem budete ovšem VY!!!! Tak se dál ukájej kolik to vyrobilo proudu v době kdy není potřeba a napiš nám kolik ti to vyyrobilo 25.11. kdy bylo do 11:28 mlha a od 16:02 tma :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
LYSENKISTO
dopad na sekundarny trh a nepredajnost do flotil nakupenych EV tu je. ci to je strme alebo nie je celkom jedno.
proste leasingovky odpisuju brutalne straty lebo sa nevedia zbavit 2-3 rocnych elektromobilov.
to su spolocnosti ktore nakupili 10tky tisic elektromobilov a teraz ich nevedia predat. takze urcite ich aj tento rok nakupia desiatky tisic, lebo sak preco nebyt v strate kazdy rok:)
dovodom poklesu ceny je vyrobna nadkapacita ktora bola nafuknuta na zaklade nespravneho citania trendu. napriklad v cine...teraz sa zacne cistit trh a par hracov nam skrachuje. vyrobia na sklad, spalia prevadzkovy kapital a potom vyhlasia krach...auta sa pravdepodobne uvedu na trh za smiesnu cenu, lebo vyrobca skrachoval.
vieme o tom trt makovy, lebo cinania realne naklady neprenasaju do ceny a ostatni ak by mohli, tak by EV nevyrabali...
vieme o tom trt makovy vsetci diskuteri co sme tu...
mozme si len sadnut a cakat ako sa to uprace