Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nejzbytečnější výbava v autech aneb Tomuhle se vyhněte!

I v levných nových autech dnes narazíte na výbavu, která byla ještě před několika lety vyhrazena násobně dražším modelům. Jenže spousta z toho je jen zbytečný balast, který zvyšuje hmotnost a servisní náklady.
Zpět na článek
24. 4. 2024 07:12
24. 4. 2024 07:24
24. 4. 2024 07:25
24. 4. 2024 10:00
24. 4. 2024 12:45
24. 4. 2024 13:05
24. 4. 2024 14:17
24. 4. 2024 15:26
24. 4. 2024 16:09
24. 4. 2024 17:21
24. 4. 2024 17:56
24. 4. 2024 19:26
24. 4. 2024 20:31
24. 4. 2024 07:58
24. 4. 2024 08:15
24. 4. 2024 08:51
24. 4. 2024 09:00
24. 4. 2024 09:24
24. 4. 2024 09:44
24. 4. 2024 14:13
24. 4. 2024 10:16
24. 4. 2024 13:48
24. 4. 2024 21:35
25. 4. 2024 08:52
24. 4. 2024 15:39
24. 4. 2024 18:45
Avatar - Stejsn
24. 4. 2024 07:10
Ilustrační fotka
teda nepředstavuje zrovna panoramatickou střechu, ale naopak střešní okno, které je docela praktické a interiér umí s napůl staženými okénky v létě docela vyvětrat. Než se všeobecně rozšířily klimatizace, bylo to celkem žádané vylepšení. Ovšem souhlasím s tím, že dneska je to spíš k vzteku - mají to prastará auta a např. u mého 40 let starého fiata to nedrží otevřené a taky skrz to teče, nové těsnění sehnat nejde, takže to mám zalepené silikonem a byl bych rád, kdyby tam to okno kdysi někdo dát nenechal. x Panorama (zvláště neotvíratelná) taky souhlas, úplná zbytečnost. Měl jsem to na 206ce a většinou přes to byla zatažená clona, protože pod tím bylo akorát vedro. Samodovírací dveře mi taky příjdou zbytečné a elektrická sedadla s pamětí můžou být ok pro auta, kde se střídá několik stále stejných řidičů, pro jednoho řidiče je to k ničemu. Integrovaná navigace by byla OK, kdyby aktualizace byly zdarma.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - sargis
24. 4. 2024 07:51
Re: Ilustrační fotka
Keby vyrobcovia garantovali aspon 5-7 rokov update navigacie po ukonceni vyroby vozidla...tak ta vstavana uplne postacuje.
24. 4. 2024 10:37
Re: Re: Ilustrační fotka
Tak teraz je to uz nemozne a vsetko je poprepajane rak, aby si tu navi nakoniec kupil. Nechces navi ok, ale ked chces hud musis mat navi, ked chces lepsi infotaiment musis mat navi, ked chces mirror link musis mat lepsi infotaiment atd..... a nakoniec ku vsetkemu aby to fungivalo musis mat nejaky web connect, co nefunguje poriadne a vyrobca vie o vsetkom co v aute robis
Avatar - lyon667
24. 4. 2024 17:49
Re: Ilustrační fotka
Ani s CarPlay / AAuto nemáš jistotu, že za deset let připojíš k dnešnímu autu svůj nový telefon. A jestli budou mít výrobci tu příležitost, věř, že to použijí jako důvod ti prodat nové auto.
24. 4. 2024 07:12
no to fakt ne
auto bez vestaveny navigace ani za nic, softclose je k nezaplaceni a elektricky kozeny sedadla jsou u drazsiho auta nutnost, ikdyz se nekteri vyrobci snazi tvrdit opak. Co je naprosto zbytecny az nebezpecny je cteni dopravnich znacek, asistent rychlosti a lineassist
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
24. 4. 2024 07:24
Auto musí
mít slušný motor, dobře hrát, klimatizovat, svítit a umět zobrazovat mobil.
Rozbalit vlákno
27
24. 4. 2024 07:25
Re: Auto musí
zrcadleni mobilu je k nicemu, ale musi mit vetrany pohodlny sedacky. Jinak souhlas
Avatar - Dinar
24. 4. 2024 10:00
Re: Auto musí
Větraný sedačky jsou mus, to je jasné, ale carplay se hodí, pominu-li spotify, tak vestavěná navigace neukazuje radary, waze nebo mapy.cz ano, mně to ušetřilo už docela dost peněz.
24. 4. 2024 12:45
Re: Auto musí
ted to par tejdnu fungovalo kolegum na predfsce x7 a poface 3er. Pak to zaclo psat ze to tu neni dovoleny.. Mluvim o informacich o radarech z vazu v infotaimentu auta bez mobilu. Stejne prej jede spotify. Ja mam soft 2020 takze nemohu overit a je proti mymu presvedceni ho aktualizovat
Avatar - Dinar
24. 4. 2024 13:05
Re: Auto musí
To chápu tak, že mají net přes kartu bmw v autě, ne? Já myslím klasický carplay tj. vše z mobilu, tam s tím nemůže být problém, proto mi zrcadlení, resp. carplay, dává smysl, spotify, podcasty, navigace s radary, mobil v tašce.
24. 4. 2024 14:17
Re: Auto musí
pockej radary otevrelo bmw ve svym infotaimentu o to mi slo
Avatar - Dinar
24. 4. 2024 15:26
Re: Auto musí
Nepamatuju se, že bych v jakékoliv verzi idrive, v jeho navi mezi možnostmi, co má mapa navi zobrazovat, na co upozorňovat, jako pupmy, parkoviště atp., někdy viděl “radary”, nebo v dopr. výstrahách bylo něco jako “měření rychlosti” atp. Vzhledem k tomu, že v D jsou už roky zakázány navigační aplikace, které výstrahu před radary umí, se mi to jeví jako nesmysl. S idrive jezdím od 05 a fakt jsem takovou fci bmw navi nikdy neviděl.
24. 4. 2024 16:09
Re: Auto musí
novinka musis to zaplatit funkce navic!
24. 4. 2024 17:21
Re: Auto musí
U mě v G21 LCI (výroba 2/2023) si můžu v My BMW App v Connected Drive Store koupit za 20€/rok "Trafic Camera Information". Je u toho i vypsaný seznam zemí, kde to funguje: BE, DK, FI, UK, IT, CA, NL, NO, A, PL, PT, RUS, S, ES, CZ, USA. Také varují, že se ten seznam může kdykoliv změnit, když to někde povolej nebo zakážou.

V Německu jedině Waze nebo Blitzer.de a nenechat se u toho chytit. I když nevim, jak by ti to chtěli prokazovat. :-)
Avatar - lyon667
24. 4. 2024 17:56
Re: Auto musí
Díky za tip, u Alpiny mi to teď BMW Store taky opravdu nabízí. GT má ale smůlu.
24. 4. 2024 19:26
Re: Auto musí
diky, evidentne jsem dinarovi nebyl schopen tohle vysvetlit
Avatar - Dinar
24. 4. 2024 20:31
Re: Auto musí
Jo, tak tohle jsem netušil, každopádně mobil už máš, navi appky jsou zadarmo, carplay je ve standardu, takže to zrcadlení je šikovná věc, abychom se vrátili k tématu.
Avatar - Ozzman
24. 4. 2024 07:58
Re: Auto musí
K čemu to zrcadlení ? Kdž mám navigaci v autě, stačí bluetooth :)

za mě, motor, podvozek a jízdní vlastnosti (komfort) , pak klímá a rádio :D
Avatar - Roman Horký
24. 4. 2024 08:14
Re: Auto musí
Ten motor by měl být elektrický, aby nerušil hlukem a hezky zabíral vocpodu až nahoru.
Avatar - Ozzman
24. 4. 2024 08:15
Re: Auto musí
Mne stačí hybrid, ale neměl bych problém ani s plněbenzinovým motorem a pokud bych tím autem brázdil dálky, tak ani s dieslem. Elektromotor je dobrej jen jako výpomoc spalováku ;)
24. 4. 2024 10:39
Re: Re: Auto musí
To skor poriadny v10 v12 bez radia
Avatar - Mikesus
24. 4. 2024 14:07
Re: Re: Auto musí
Určitě ho máš co?
Avatar - Barrichello
24. 4. 2024 14:14
Re: Re: Auto musí
Stačí V8. ;-)
24. 4. 2024 14:18
Re: Re: Auto musí
v8 je nevyvazenej strep , jedine v12!
Avatar - Barrichello
24. 4. 2024 14:25
Re: Re: Auto musí
Tak určitě.

Tak utíkej pro Daimler DoubleSix , mě stačí moje V8. Už sem s nima nacouval víc než kolik někteří zdejší experti ujeli popředu :-) :-) :-)
24. 4. 2024 14:41
Re: Re: Auto musí
hele kdyz uz jsme u tedlech klenotu ja s tim vubec nejezdim (jednou za rok) nemam do toho nalejt aspen?
Po tom roce se tomu nechce ani s vervou..
Avatar - Barrichello
24. 4. 2024 14:45
Re: Re: Auto musí
Bud tam nalej čistou N95 od Euroilu, když budou mít zrovna tu bez biosragor (obměna státních hmotných rezerv) nebo tam nalej N98 s E5 ETBe. Já už nic jinýho netankuju od ledna, s asi dvěma vyjimkami (N95 u Orlenu a Euroilu) když nebyla po ruce pumpa a došla stáva.
24. 4. 2024 19:27
Re: Re: Auto musí
edbe je ale verva ne? Mam s ni mizerny zkusenosti na rozdil od aspenu…
Avatar - Barrichello
25. 4. 2024 08:40
Re: Re: Auto musí
ETBE má kdekdo, má jí i N98 od ONO, rozdíl je v tom je jí má 5% zatímco verva 10%.
Jinak 5% ETBe maj i 100 oktany od MOL, Shell či OMV
Avatar - Barrichello
24. 4. 2024 14:22
Re: Re: Auto musí
Jo jinak srdečné pozdravy z emisí, v pondělí sem legálně prošel s Jagem emisema, bez známosti, bez úplatku. Prostě sem přijel z ulice jako obyčjnej kluk.


Emise na benzín i LPG ještě s rezervou a to na původní lambdy a katy z roku 1997.
Šplouchnul sem do nádrže půl litru Emmision reducer od STP a jak si měřák panečku chrochtal.
6 let starý sazomety tam vyhazují protože to nenafoukaj

A pak se někdo diví proč lidi jezdí starými auty. :-) Stačít nemít veteš co objela 6x dokola zeměkouli po faráři z Hellmutákova.
Avatar - Mikesus
24. 4. 2024 18:40
Re: Re: Auto musí
Obecně stačí nemít diesel a projdes po většinou v pohodě.
Avatar - Barrichello
24. 4. 2024 14:15
Re: Auto musí
Koho ruší zvuk v autě může vrátit řídičák a jezdit trolejbusem a tramvají :-)

Vocpodu to zabírá i bez turba a elektriky.

Říká se tomu Rootsův kompresor, neznáš vid :-) :-) :-) :-)
Avatar - Ada je zase tady
24. 4. 2024 10:24
Re: Auto musí
Auto musí mít diesel a manuální převodovku. Šíbr nad předními sedadly je fajn věc a u posledních 5-ti aut jsem to neměl jen u jednoho. Naopak zobrazovat mobil je typická blbost.
24. 4. 2024 07:35
Zbytečnosti
Platí základní pravidlo: "Co v autě není, to se nemůže pokazit". ne že bych byl pro holobyt, ale dnešní doba přináší takovou spoustu zbytečností, že je nelze ani všechny vyjmenovat. Kdo ještě jezdil Wartburgem, Škodou 100 nebo Trabanem nejlíp ví, co všechno tato auta neměla. A dojelo se všude.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Stejsn
24. 4. 2024 07:49
Re: Zbytečnosti
"...a dojelo se všude". U embéčka mi za jízdy upadlo kolo, protože bylo přidělané k bubnu a praskla poloosa. U stovky se mi Xkrát kously pakny vzadu. 105ku jsem několikrát uvařil. U erka mi upadávaly švihadla a do ksichtu mi to hnalo páru z prasklýho topení. Mohl bych pokračovat celý den. Východoněmecký střepy jsem neměl, ale domácí byly zoufalý.
Avatar - Roman Horký
24. 4. 2024 08:08
Re: Zbytečnosti
Což v podstatě platí dodnes. Domácí střepy jsou zoufalé.
24. 4. 2024 08:24
Re: Zbytečnosti
ty rejzovy taky…
Avatar - sargis
24. 4. 2024 07:50
tak kazdy to ma indiviudalne
Kedze jazdim sam, tak teoreticky by mi stacila packa na nastavenie vonkajsich spatnych raz a navzdy. Tiez som nikdy nevyuzil vyhrev celneho skla (garazovane auto) ani moznost ciastocneho/uplneho vypnutia EPS a trakcie. Co ale neznamena, ze tie prvky druhy aktivne nepouziva.
Skor by som zaviedol povinne cuvacie svetla na oboch stranch auta. Ked je iba vpravo, je to o nicom (ok, kamera pomoze)

Osobne by som zrusil start/stop.
Rozbalit vlákno
1
24. 4. 2024 11:39
Re: tak kazdy to ma indiviudalne
Ty couvacky jsou dobry postreh. Ja tedy mam na obou stranach, ale i tak bych ocenil, kdyby svitili vice. V noci si kolikrat musim jeste prisvicovat zadni mlhovkou a i tak toho moc nevidim.

Jinak idealni vybava je za mne klasicky manual, digitalni dvouzonoiva klima a tempomat. Dalsi serepeticky a asistenti netreba.
Avatar - Roman Horký
24. 4. 2024 08:01
Ano, dnešní auta mají spoustu zbytečných nesmyslů
ale napadlo už konečně někoho, aby se nemohl řidič omylem přetahovat plynem s parkovací brzdou? Vždyť tohle jde ještě i v Priusu 3 (2009-2015). Protože se mi toto stává, tak jsem si do starého Pežotu aspoň dal blikající kontrolku. Stejně někdy nestačí.
Rozbalit vlákno
14
24. 4. 2024 09:29
Re: Ano, dnešní auta mají spoustu zbytečných nesmyslů
Mě se teda snad každé auto s elektronickou parkovací brzdou vždy samo odbrzdilo, jakmile jsem šlápnul na plyn. Některý auta to teda neudělaj, pokud člověk není připoutanej. A spousta dalších aut s normální ručkou začne aspoň pípat.
Avatar - Pepa_007
24. 4. 2024 09:59
Re: Ano, dnešní auta mají spoustu zbytečných nesmyslů
Klasika, každé auto reaguje jinak.
Btw, automatická ručka je další nesmysl.
24. 4. 2024 10:11
Re: Ano, dnešní auta mají spoustu zbytečných nesmyslů
Ano, každé auto je trochu jiné, další novinky v půl osmé večer na nově.
Jinak s elektronickou parkovací brzdou jsem nikdy neměl problém (a to ji zatahuju skutečně pokaždý když zaparkuju), zato mechanickou ručku na Miatě musim pravidelně dotahovat a ještě žádný ty dodatečný funkce nemá. Ne, že bych je potřeboval, ale nemá je.
Avatar - Roman Horký
24. 4. 2024 10:10
Re: Ano, dnešní auta mají spoustu zbytečných nesmyslů
Ta elektronická blokuje rozjezd. To ani jinak nejde, protože musím na převodovce zařadit D/R a tedy ji vypnout. Problém je ta mechanická, která tam taky je.
Avatar - Mikesus
24. 4. 2024 14:11
Re: Ano, dnešní auta mají spoustu zbytečných nesmyslů
Jo. To je další blbost. Mechanická ručka v daily autě.
Avatar - Barrichello
24. 4. 2024 14:12
Re: Ano, dnešní auta mají spoustu zbytečných nesmyslů
Až se ti ta elektrická jednou blokne a ty neodjedeš, to bude srandy.
A ideální až se ti to stane v podzemních garážích, to bude sranda jako když se na starých Jagách XF nevysunulo to kolečko od sporáku a nešlo zařadit D, pak čekání 2 hodiny na odtah co umí káru vyprostit z garáží :-) :-) :-)
Avatar - Mikesus
24. 4. 2024 18:43
Re: Ano, dnešní auta mají spoustu zbytečných nesmyslů
Proč by se blokla, pokud to neni vrak? To je větší pravděpodobnost, že v tom starém vraku se blokne automat je větší než parkovačka.
Avatar - Barrichello
25. 4. 2024 08:50
Re: Ano, dnešní auta mají spoustu zbytečných nesmyslů
Protože pradoxně u novějších aut se šetří kde nemá a je to všechno levně vyrobený a okradený. Jednou poznáš sám :-)
Avatar - Mikesus
25. 4. 2024 09:11
Re: Ano, dnešní auta mají spoustu zbytečných nesmyslů
A od jakého roku jsou auta okradená?
Avatar - Stejsn
25. 4. 2024 09:47
Re: Ano, dnešní auta mají spoustu zbytečných nesmyslů
1885. Už první auto na světě bylo ošizené, mělo jen tři kola.

https://en.wikipedia.org/…atent-Motorwagen
Avatar - Mikesus
25. 4. 2024 11:29
Re: Ano, dnešní auta mají spoustu zbytečných nesmyslů
A chyběl volant. Zůstalo po něm jen jedno rameno. :-[]
Že by škoda šla touhle cestou? Ušetří na materiálu za jedno rameno.
Avatar - Barrichello
25. 4. 2024 13:48
Re: Ano, dnešní auta mají spoustu zbytečných nesmyslů
2010+ až na pár vyjimek vyrobených většinou mimo EU :-)
Avatar - Mikesus
25. 4. 2024 15:28
Re: Ano, dnešní auta mají spoustu zbytečných nesmyslů
A to mimo EU znamená USA nebo Japonsko?
Avatar - Barrichello
26. 4. 2024 09:35
Re: Ano, dnešní auta mají spoustu zbytečných nesmyslů
Mimo EU je jakákoliv země která není členem EU, takže i tvoje Japonsko pokud už jim to přestalo hnít jako 2000 Mazdy :-)
24. 4. 2024 08:13
Jak pro koho
Jasně cokoliv co se může pokazit se jednou pokazí, ale prvního majitele, který auto konfiguruje, tak ho to většinou moc nemusí zajímat. Těch pár let jeho vlastnictví se to většinou neposere a nebo uplatní záruku.
Panoramu/střešní okno hodnotím jako velmi užitečnou. Mám rád hodně světla a na jaře/podzim si ho radši otevřu, než zapnutou klimatizaci. Při výběru ojetého auta, to ale není moje priorita, takže jsem měl šíbr pouze v prvním autě. A samozřejmě je potřeba údržba odvodňovacích kanálků. Kdo se na to vykašle, tak je jasné, že bude mít problém.
Navigace: Jasně nemusí být, ale většinou je právě součástí lepšího rádia, které umí i Android auto. Navíc je občas zakomponovaná i do virtual cocpitu, nebo Head Up.
Elektrické ovládání sedaček: Není tak potřebné, ale i pokud jezdí člověk sám, tak je občas dobrý mít uloženou pozici, kdy pokaždé kdy posunete sedačku třeba kvůli úklidu, tak nemusíte hledat "svojí" pozici.
Softclose je opravdu spíše zbytečné, proto taky to najdete jenom v dražších autech, který si normální člověk stejně nekoupí, protože jakákoliv údržba na takovém autě bude něco stát.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pepa_007
24. 4. 2024 08:51
K ničemu....
...... k ničemu jsou všechny asistenční systémy. Pryč s hlídáním pruhů, rychlosti, únavy, automatické zamykání, start/stop, ne zapnuté pásy, ..... . Otravuje to. Ponechal bych pouze nouzové brzdění - stále je za volantem plno nemyslicich lidí. Vidíme na silnicích dnes a denně.

V autě je důležité : jízdní projev motoru, klima, audio, chování auta, sedačky, senzor deště, sensor světla...... .
Rozbalit vlákno
0
24. 4. 2024 09:00
Nesmysl...
To jsou bláboly... Myslím, že žádnej novinář by tady neměl cpát lidem do hlavy jeho osobní názory. Já osobně třeba na střešní okno nedám dopustit
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jenik3
24. 4. 2024 09:24
Re: Nesmysl...
Proč by neměl mít názor a podělit se o něj s ostatními?
Avatar - JirkaVejrazka
24. 4. 2024 09:49
Re: Nesmysl...
Jedna vec je mit osobni nazor, druha je napsat clanek s titulkem, jako je tady.
Avatar - JirkaVejrazka
24. 4. 2024 09:13
Mne se libi...
... jak autor v ramci novinarske objektivity klidne napise "bez toho bych se obesel" a tim padem je to na prvnim miste nejzbytecnejsi vybavy. Myslim pochopitelne panoramaticke okno. Chapu, ze pokud nekdo jezdi kazdy tyden jinym autem vicemene sam, tak ho takova vec moc nezajima.

Pro nas, co vozime v aute rodinu, je to naopak vyborna vec. Deti si mohou v aute klidne cist s dostatkem svetla a i ty nejmensi zabavi pozorovani okoli "pres strechu".

Zbytek ani nebudu komentovat - autor ma rad zrcadleni mobilu, tak je navigace v aute vlastne zbytecna. Pro nas, kteri zrcadleni v mobilu nepouzivame a naopak casto vyuzivame dobrou navigaci v aute se zobrazenim na HUD, to je presne opacne.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ozzman
24. 4. 2024 09:31
Re: Mne se libi...
A my, co jezdíme po paměti a pak před cílem otravujeme spolujezdce, aby to dal do mobilu, to taky neoceníme :D
24. 4. 2024 09:44
Ale jo...
... dobrej flame starter :)

Se střešním oknem celkem souhlasím, resp. je super ho mít, ale už jsem zažil X aut, kde to okno po pár letech tak různě povrzává nebo od něj jde aerodynamickej hluk. Soft-close taky nemám a nechybí mi.

Ale - Integrovaná navigace promítá mezi budíky a do headupu (to teda Carplay v některejch autech už umí taky), sama ví, kdy mi najít čerpačku a ukáže i cenu, ta bavorácká dokonce i hlásí radary... Elektrický sedačky a zrcátka s pamětí jsou super, páč máme se ženou jen jedno auto a každej máme úplně jinou polohu za volantem. Na co ještě nedám dopustit (a přitom furt slyším, jaká je to blbost), tak je nezávislé topení.

Ale co třeba považuju pořád ještě za riziko, tak je keyless entry, pokud to teda není jako v bavoráku spojené s UWB (digital key plus), tam pak odpadají rúzné MITM útoky atd. Takže na klíčku to mám zakázané, ten nepoužívá UWB, jen v mobilu to mám puštěné. A taky mi nikdy pořádně nefungovaly bezdrátové nabíječky na mobil - mobil se v tom za chvilku přehřeje a pak se buď skoro nenabíjí, nebo dokonce vybíjí. Kabel je kabel. :)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mikesus
24. 4. 2024 14:13
Re: Ale jo...
Souhlas s rou bezdrátovou nabijeckou. Je to spíš na ohrati telefonu než nabití.
24. 4. 2024 10:16
Rodinné auto
Za mě je to spolehlivost, bezpečnost (NCAP), velký kufr, tažné zařízení, klima, ESP, střešní ližiny, pohodlné sedadla a nízká spotřeba a provozní náklady
Jinak rád olituji vestavěné tablety, rozpoznávání únavy, rychlostní limity, automatické stěrače, stop-start systémy, hlídání jízdy v jízdním pruhu, hybridní technologie, vestavěná navigace (používám mobil připevněny na větráku nebo skle), středová loketní opěrka, do které se bouchám do brňavky, když řadím
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
24. 4. 2024 10:51
Kazdy to mame ine
Ja napr vobec nepouzivam tempomat... parkovacie senzory si naopak chvalim ...

Tak uz aj ASX po vzore capturu predviedlo facelift

https://www.topspeed.sk/…ltu-captur/24858

Snad to pomoze obom... asx ale urcite hrany viac prospeju :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
24. 4. 2024 11:57
Re: Kazdy to mame ine
Nemáš lepší si koupit radši original od Renaultu? :D
24. 4. 2024 12:24
Re: Kazdy to mame ine
Ked raz pojdes po dialnici viac ako 50km, na tempomat si rad spomenies 😂 poznam jedneho co si hodi 6ku max o sviatkoch
Avatar - Barrichello
24. 4. 2024 13:48
Jojo
elektrický sedačky sou věc stará asi 50-60 let, už ameriky ze 70 let to měly běžně, že to tady dodnes nemaj nový auta s cenou 600+ je k pláči :-)
Auta vyšší třídy by samozřejmě měla mít vyhřívání vpředu i vzadu a vpředu aspon ventilaci, ideálně i masáž
Rozbalit vlákno
2
24. 4. 2024 21:35
Re: Jojo
Odvětrávané sedačky jsou přesně ta věc, kterou jsem rád, že nemám. Protože vím, že by se mi to líbilo a pak by mi to v drtivý většině ostatních aut chybělo. :D
Avatar - Barrichello
25. 4. 2024 08:52
Re: Jojo
Já to mam jen v Chargeru a ještě sem to měl v Cadillacu a že to není jinde přežiju, ale je to fajn věc.
Avatar - lordlord
24. 4. 2024 15:39
kup
a u starých aut střešní okno už moc netěsní
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mikesus
24. 4. 2024 18:45
Re: kup
U starých aut je vic věci co moc netesni. Olej z toho taky teče všude možně. To je pak střešní okno to nejmenší.